ایسنا نوشت: اخیرا یک هیئت یمنی به نمایندگی از انصارالله و کنگره سراسری مردمی یمن وابسته به عبدالله صالح به مسکو سفر کرد و دیدارهای مشورتی با طرف روسی انجام داد که وزیر خارجه پیشین یمن ریاست این هیئت را برعهده داشت.

"ابوبکر القربی"، وزیر خارجه پیشین یمن در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم گفت: شاخص‌ها از سفر من به مسکو این است که روسیه موضع خود را تعیین نکرده و نخواهد کرد و منتظر موضع‌گیری دولت جدید آمریکا است.

وی افزود: ما به مسئولان روس این پیشنهاد را دادیم که از روابط خوب دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بهره برده و طرحی را به همراه آمریکا به شورای امنیت جهت توقف جنگ در یمن و در پیش گرفتن طرح جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا برای حل سیاسی بحران یمن ارائه دهند و با این کار، فرصتی را به ترامپ جهت تحقق موفقیتی برای دولتش در یمن بدهند و این کار مکانیزمی برای تحکیم رابطه میان دو کشور باشد.

وی افزود: ما متوجه شدیم که آنها با آمریکا در مورد ارائه طرحی به شورای امنیت توافق کرده‌اند، اما ترامپ و بنا به فشارهای اعمال شده از سوی عربستان، این طرح را به حالت تعلیق درآورده است.

القربی پیشتر گفته بود که هدف از این سفر شکستن دیوار استتار رسانه‌ای است که باعث شده جنگ یمن به بوته فراموشی سپرده شود.

وی گفته بود که در این سفر از روسیه و تاثیرش بر مسائل منطقه و نقش تاثیرگذارش در شورای امنیت قدردانی می‌شود.

القربی تاکید کرد که هیئت یمنی که نماینده کنگره مردمی و جنبش انصارالله است خواهان راه حل سیاسی است و این برخلاف چیزی است که در رسانه‌ها تبلیغ می‌شود.

این مقام یمنی گفت که هیئت ملی رویکرد خود نسبت به راه حل سیاسی که یمن را نجات می‌دهد، ارائه داد و رنج‌های مردم یمن و آن جنایت‌های جنگی را که در معرض آن قرار دارند، برای طرف روسی تشریح کرد.

القربی در مورد طرح صلح اصلاح شده سازمان ملل نیز گفت که آنها از این طرح مطلع نشده‌اند و چیزی از آن نمی‌دانند و این طرح تاکنون به صورت رسمی ارائه نشده است.

یحیی دوید، عضو هیئت ملی و کهلان ابو شوارب، عضو مجلس شورا القربی را در جریان این سفر همراهی کردند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • البرف A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
    0 0
    ظاهرا اخبار را دنبال نمی کنید. مردم مناطق سردسیر ما که برف براشون عادیه چطوری ذوق زده میشن و پیر و جون میریزن بیرون و برف بازی می کن...
  • مهدی A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    0 0
    عربستان که تو باتلاق گیر کرده اینا برای چی دنبال میانجی هستند.