نظر نمایندگان کمیسیون اجتماعی این است که این دو سازمان با هم ادغام شوند و البته وزارتخانه ای جدید تحت عنوان وزارت ورزش و جوانان تشکیل گردد .

سپیده سعیدی: طرح ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی که این روزها موضوع مطرح شده در کمیسیون اجتماعی مجلس است با مخالفت شدید روسای این دو سازمان مواجهه شده است . از سوی دیگر اظهار می شود که قرار است این دو سازمان به عنوان وزارت ورزش و جوانان شکل خود را تغییر دهند . مجید نصیر پور سردهایی نایب رییس کمیسیون اجتماعی نیز از جمله نمایندگانی است که با وزارتخانه شدن این دو سازمان مخالف است و معتقد است این اقدام اجرایی نخواهد شد

طرح ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی به چه منظور مطرح شد ،چرا ؟
این نظر نمایندگان کمیسیون اجتماعی است که این دو سازمان با هم ادغام شوند و البته وزارتخانه ای جدید تحت عنوان وزارت ورزش و جوانان تشکیل گردد . در رابطه با این موضوع چالش بر انگیز نمایندگان نظرات متفاوتی را ارائه داده اند که من شخصا ازجمله نمایندگانی هستم که با این طرح مخالف هستم و احساس می کنم تلاش برای انجام این کار بیهوده است . اگر طرح اجرایی شود باز هم به نتیجه ای که در انتظارش هستیم نمی رسیم .  

در حال حاضر این طرح در چه مرحله ای قرار دارد ؟
این طرح در حال حاضر به تصویب اولیه رسیده است و امروز مابقی بحث ها پی گیری می شود . در واقع در نظر دارند که اعتبارات و بودجه های این دو سازمان را باهم یکی کنند . شاید بتوان نتیجه بهتری را شاهد بود . این طرح به زودی در صحن علنی مجلس  مطرح می شود . اما من مطمئن هستم در صورتی که این طرح با موافقت نمایندگان روبرو شود باز هم مشکلات زیادی را در پی آن شاهد خواهیم بود .

چه مشکلاتی از ادغام این دو سازمان و تشکیل وزارتخانه جدید به وجود می آید ‌؟
من معتقدهستم با این ادغام به نتیجه مطلوب نمی رسیم . شما در نظر داشته باشید با تشکیل وزارتخانه جدید تا شکل گیری و تثبیت مسئولیت ها مدتها نیرو های این دو سازمان و پتانسیل آنها بلاتکلیف باقی می ماند ،در این راستا فرصتها را از دست خواهیم داد و برای رسیدن به آرمانهایمان در سند چشم انداز توسعه گامی به جلو بر نخواهیم داشت . این رویه برای کشوری که در صدد توسعه و پیشرفت است قابل قبول ست .

آیا یکی از دلایل ادغام این دو سازمان عدم توانمندی آنها در وظایفشان بوده است ؟
در این رابطه معتقدم که یکی از دلایل ادغام این دو سازمان برای نظارت بیشتر روی عملکرد آنها است . البته این از دلایلی است که موافقان می‌آوردند . پیش از این نیز نظارت بر عملکرد این دو سازمان بسیار ضعیف بود . ضعف بر اجرای پروژه ها ی موجود ،ضعف ساختارهای اداری و همچنین نظارت کمرنگ براین سازمانها از جمله مواردی است که باعث می شوند که این دو سازمان با هم ادغام شوند . با این رویه برنامه چشم انداز 20 ساله نظام محقق نخواهد شد و باید دقت بیشتری شود .

به طور کلی عملکرد سازمان ملی جوانان را چگونه ارزیابی می کنید به عنوان نماینده ای که با اجرای این طرح مخالف است ؟
به نظر من این سازمان با توجه به اینکه هنوز به عنوان دستگاه حاکمیتی جایگاه خود را پیدا نکرده است عملکرد مناسبی دارد .

فکر نمی کنید که این سازمان به خاطر ضعف در سیستم ساختاری و اجرایی اش نتوانسته جایگاه خود را در بین سازمانهای دیگر و وزارتخانه ها باز کند ؟
به هر حال به نظر من این سازمان عملکردی قابل قبول دارد . باید در نظر داشته باشیم که در این میان مشارکت وزارتخانه ها و سازمان های دیگر را در این رابطه نمی توان نادیده گرفت . ضمن آنکه باید در نظر داشته باشید که مواردی چون مسکن ،ازدواج ،مد و .... در حیطه وظایف این سازمان نیست 

با این حساب حل مشکل جوانان را در این سازمان تعریف نشده است   ؟
در کل متولی حل این معضلات هم سازمان ملی جوانان است که باید با برقراری ارتباط میان خود و سازمانهای مربوطه این معضلات را حل و فصل نماید . اما متاسفانه در این راستا وزارتخانه های دیگر هم این نقش حاکمیتی را جدی نمی گیرند

با تشکیل وزارتخانه ورزش و جوانان اهداف این وزارتخانه تنها روی ورزش متمرکز نمی شود ؟
اعتبارات را که به تفکیک به این وزارتخانه تخصیص می دهند و مطمئنا اگر این وزارتخانه که من بعید می دانم تشکیل شود . حتما موارد به صورت منفک شده اجرایی خواهند شد .

اظهارات رییس سازمان ملی جوانان و رییس سازمان تربیت بدنی در کمیسیون اجتماعی مجلس مخالف تشکیل چنین وزارتخانه ای است ،در این رابطه توضیح دهید ؟
متاسفانه من در این جلسه حضور نداشتم اما به هر حال مخالفت این دو نفر طبیعی است .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 64032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =