۰ نفر
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰

واحد مرکزی خبر نوشت: شورای شهر شیکاگو یکی از خیابان های این شهر را به نام یک تروریست محکوم، که با حکم عفو باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا آزاد شد، نامگذاری کرد.

به نوشته روزنامه واشنگتن تایمز، شورای شهر شیکاگو به تازگی با نامگذاری یکی از خیابان های این شهر به نام اسکار لوپز ریورا، عضو 74 ساله سابق گروهی ملی گرا موسوم به فالن که سابقه فعالیت های خشونت آمیز دارد، موافقت کرد. ریورا پس از محکوم شدن در خصوص 29 فقره اتهام مربوط به اسلحه و بمبگذاری، 35 سال را در زندان سپری کرد، اما گذشته وی باعث نشد مقامات شهر از نامگذاری یک خیابان به نام وی صرف نظر کنند.

جو کانر، تاجر نیویورکی با انتقاد از این تصمیم گفت پدرش در بمبگذاری سال 1975 در بمبگذاری گروهی که ریورا عضو آن بود، کشته شد. وی گفت: « او یک تروریست است، و شیکاگو به وی ارج نمی نهند.»

نشریه پلیتیکو اندکی پس از آزادی ریورا در هفدهم ژانویه، و پس از حمایت ها از وی، اعلام کرد سابقه گروه ریورا از سال 1974 تا 1983 «بسیار تیره تر» از آن است که بتوان از او دفاع کرد.

این نشریه نوشت: « گروه فالن عامل بیش از 130 بمبگذاری در این دوره بود، از جمله انفجار سال 1975 در منهتن که چهار کشته و 63 زخمی بر جا گذاشت. این گروه اکتبر آن سال ظرف یک ساعت ده بمب را در سه شهر منفجر کرد که حدود یک میلیون دلار خسارت به همراه داشت. گروه فالن اوت سا ل1977 نیز با انفجار چند بمب در منهتن، 100 هزار کارگر را وادار به تخلیه از اداراتشان کرد. در این انفجارها نیز یک تن کشته شد و شش نفر زخمی شدند.»

52312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام CA ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
    4 0
    ماهم داریم