اقتصاد محور تعالی جامعه است

پروفسور نیسانی گفت : اقتصاد محور تعالی جامعه است و اگر رشد نکند جامعه ایرانی نمی تواند در رده کشورهای موفق دنیا قرار بگیرد.

به گزارش خبر آنلاین، پروفسور رضا نیسانی در پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت تغییر ، خلاقیت و نوآوری با تاکید بر اینکه تولید و خدمات نیز محور اقتصاد قرار گرفته و پیامد آن ایجاد اشتغال در جامعه است گفت: با بررسی تولید ناخالص داخلی کشور ها می توان میزان رشد اقتصادی جوامع را اندازه گیری کرد و در این سنجش تا کنون چین در صدر آمار رشد اقتصادی قرار دارد.
وی افزود : در سال اقتصاد مقاومتی باید عوامل رشد اقتصادی را مد نظر قرار داد و فرایند بهبود اقتصاد را بررسی و عملیاتی نمود . دنیای در حال تغییر است و انسان در قرن 21 با ربات و کامپیوتر در تقابل است باید با توجه به این تغییرات ، راه های پیشرفت اقتصادی را یافته و رشد مطلوب اقتصادی را محقق کنیم.
مدرس دوره های مدیریت بازار با اشاره به اینکه توسعه صنعتی در قرن 21 صاحبنظران را از توجه به مولفه مدیریت به تمرکز بر دانش مدیریت سوق داده است تصریح کرد : تولید کنندگان و اقتصاد دانان و صنعتگران باید بدانند دنیا با تغییراتی روبروست و بدون اطلاع از تغییرات جهانی نمی توان به نتیجه درست و قابل اتکا دست یافت .
نیسانی اظهار کرد : با نگاه جدید می توانیم به دوره جدید اقتصاد جهانی گذار کرد و با رصد پیشرفت کشورهای توسعه یافته روش های آنان را بکار بگیریم .
وی همچنین اظهار داشت : ایران یک درصد از جمعیت کل جهان را در خود جای داده است لذا نمی توان بدون توجه به 99 درصد بقیه به توسعه اقتصادی دست یافت . دنیا به سوی عملگرایی در حرکت است و بر اساس متد جدید باید این روش را اساس برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های اقتصادی قرار داد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =