۰ نفر
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۷
بزرگداشتی به یاد مرد علم و ایمان در قم

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری شب گذشته در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام و المسلمین قرهی در حسینیه امام خمینی(ره) قم گفت: خداوند به بندگانش می فرماید، اگر بنده ای از بندگان من بین ایمان و علم امتزاج و ازدواج بدهد،مولود مبارکی به نام حکمت دارد.

به گزارش  خبرآنلاین حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری گفت: انسان دارای حکمت، مثل تیراندازی کارکشته است که تیرش به هدف می خورد و سخنش به مرکز هدف می‌نشیند و متقن است. مرحوم قرهی یک روحانی منظم، منزه، مدیر و عامل و خادم صدیق رهبری و ولایت بود و عملش، قولش را تصدیق می‌کرد.

سخنران این مراسم با بیان اینکه خداوند می‌گوید علم در وجود آدم‌ها قرار دارد گفت: کتاب‌هایی که ما می‌خوانیم، تابلویی برای حرکت به سمت علم است؛ چراکه فقها و عرفای ما فقط با خواندن کتاب به این درجات نرسیدند.

وی با اشاره به راه‌های شناسایی علوم ناشناخته درونمان، افزود: امام علی(ع) فرمودند مؤدب به آداب و متخلق به اخلاق خداوند شوید تا ناپیدای وجودتان را کشف کنید.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری با بیان اینکه رسم بسیار خوبی است که در فقدان یک مسلمان، مجلس یادبود می‌گیرند و نیمی از آن مراسم را به قرآن و نیمی دیگر را به بیان سخنی مناسبت اختصاص می‌دهند گفت: مرحوم قرهی آنقدر در جامعه عزیز، محبوب و محترم بود که نیازی به تعریف ندارد.

وی تصریح کرد: پیامبر(ص) فرمودند، هر مؤمنی که چهل مؤمن درباره او به خوبی یاد کنند، خداوند او را می‌آمرزد و به علم خدایی درباره او عمل نمی‌کند.

سخنران مراسم با اشاره به روایتی دیگر از رسول اکرم(ص) گفت: پیامبر(ص) فرمودند، طوری زندگی کنید که وقتی از دنیا رفتید در مرگ شما بگویند انا لله و نگویند الحمدالله.

وی بیان کرد: اگر مردم در مرگ کسی بگویند الحمدالله، معلوم می‌شود که زندگی او برای مردم بلا بوده است. مرحوم قرهی یک روحانی منظم، منزه، مدیر و عامل و خادم صدیق رهبری و ولایت بود و عملش، قولش را تصدیق می‌کرد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =