افزایش دمای کره زمین زندگی، افراد زیادی را در جزیره‌ای در ایالت‌متحده تهدید می‌کند و به همین دلیل دولت ۴۸میلیون دلار هزینه کرده تا آنها را به جای دیگری منتقل کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ 70 سال پیش، در روزی که ونسلاوس و دنیسیا بیلیوت با یک دیگر ازدواج کردند، مراسم رقص عروسی آنها در جاده‌ای در جزیره‌ای که 130 کیلومتری با نیواورلئان فاصله داشت برگزار شد، اما امروز این جاده تقریبا از بین رفته است؛ تغییر اقلیم این جاده را به آرامی غرق می کند.

از سال 1955 تاکنون جاده چارلز 98 درصد حجم خود را به علت افزایش ارتفاع آب دریا، طوفان های ویرانگر و ساخت و ساز لوله‌های نفت و گاز از دست داده است. براساس تحقیقی که به تازگی در مجله نیچر منتشر شده اگر روند گرمایش جهانی به همین روند ادامه پیدا کند تا پایان این قرن بیش از 90 سانتی متر افزایش پیدا می کند.

این قطعا یعنی پایان جاده چارلز؛ اکنون فقط 1.3 کیلومتر از این جاده بالاتر از ارتفاع دریاست.

همین اتفاق باعث شد تا در سال 2016 وزارت مسکن و شهرسازی ایالت متحده 48 میلیون دلار به ایالت لوئیزیانا پول بدهد تا اهالی این جزیره را به مکانی دیگر منتقل کنند و ساکنان جاده چارلز را به اولین پناهندگان تغییر اقلیم در آمریکا تبدیل شوند.

اهالی این جزیره به کمک مالی که به آنها شده احساس مختلفی دارند؛ بسیاری از آنها از قبایلی هستند و اسنادی دارند که نشان می‌دهد اجداد آنها از سال 1830 در این جزیره حضور داشته‌اند، بسیاری هم کل زندگیشان را در این جزیره گذرانده اند.

در سال‌های دهه 50 میلادی حدود 80 خانواده در جاده چارلز زندگی می کردند، اکنون فقط 30 خانواده در این جاده باقی مانده‌اند و منتظر هستند تا آنها را به مکانی دیگر منتقل کنند، در واقع ایالت لوئیزیانا تا سال 2022 وفت دارد از کمک دولت استفاده کند و این افراد را جابه جا کند.

خانواده بیلیوت قدیمی‌ترین اهالی این جزیره هستند، آنها همه زندگی خود را در آنجا زندگی کرده‌اند، ونسلاوس بیلیوت به یاد دارد که زمانی تا چسم می‌دید آنها در جزیره خشکی را می‌دیدند. او درباره وضعیت جدید می‌گوید: «الان؟ ما به جلو و عقب نگاه می‌کنیم و چیزی جز آب نمی‌بینیم.»

او و همسرش درباره موضوع خارج شدن از این منطقه در تعارض هستند؛ از سویی آنها به این منطقه علاقه شدیدی دارند، بیلیوت در این باره می‌گوید: «ما اینجا به دنیا آمده این و اینجا بزرگ شده‌ایم، این دلیلی است که می‌خواهیم تا جایی که می‌توانیم در اینجا زندگی کنیم.»

از سوی دیگر اما آنها در این جزیره در معرض خطر هستند، سال گذشته به سر ببیلیوت 90 ساله ضربه‌ای وارد شد و نزدیکترین بیمارستان از آنها یک ساعت و نیم فاصله داشت. 

در واقع او قصد ندارد این دنیا را به زودی ترک کند؛ 90 ساله است و می‌خواهذ تا 105 سالگی زندگی کند، او شاید از جزیره خودش بیشتر زندگی کند!

منبع: سی ان ان/ 3  مارس 2017

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 642410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =