۰ نفر
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸

ایسنا به نقل از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، نوشت: تا اول بهمن‌ماه یارانه 4 میلیون و 853 هزارو 386 نفر از افرادی که درآمد ناخالصشان بیش از 3 میلیون بود، قطع شد.

محمدباقر نوبخت در جریان رسیدگی مجلس به بند الحاقی تبصره 14 که مربوط به هزینه‌کرد منابع درآمدی یارانه‌ها بود، گفت: مجلس تأکید داشت یارانه افرادی که تا سه میلیون درآمد دارند، قطع شود. این در حالی بود که بسیاری از خانواده‌ها دارای بیمار صعب‌العلاج، فرزند دانشجو یا مستأجر بودند که با قطع یارانه آنان نوعی بی‌عدالتی اتفاق می‌افتاد. نامه‌های فراوانی از نمایندگان در اختیار سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها قرار گرفت مبنی بر اینکه یارانه برخی بازنشستگان قطع شده چون کل درآمد ناخالص خانوارشان 3 میلیون تومان بود.

وی یادآور شد: البته وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی از قطع یارانه افراد و خانواده‌هایی که نیازی به یارانه نقدی ندارند استقبال می‌کند اما اجبار به قطع یارانه 20 درصد از اقشار یارانه‌بگیر که یکی از نمایندگان مطرح کرد جز تحت فشار قرار دادن یارانه بگیرانی که فشار مالی و معیشتی دارند نتیجه دیگری ندارد.

نوبخت هشدار داد: در صورت پافشاری نمایندگان بر این مسأله نارضایتی وسیعی از نظام شکل می‌گیرد.

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 642656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بي نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
    1 1
    با سلام متاسفانه يارانه بازنشسته اي را قطع ميكنند نظير اينجانب كه زير 3 ميلون درامد وبا اعتراض در سايت اعلامي جوابي نداده و گويا هدف آمار اعلامي برايشان ملاك است نه ثروتمند بودن.
  • ايراني مظلوم IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
    2 0
    فقط و فقط دنبال حذف كردن هستن،افزايش قيمت حامل هاي انرژي كجا رفته و كجا خرج ميشه؟؟؟؟