پایگاه اطلاع رسانی رادیو فرانسه دوشنبه شب خود درباره سفر وزیر خارجه آمریکا به چین گفت: واشنگتن درصدد جلب پکن در تحریم علیه کره شمالی است.

 به گزارش ایرنا، فرانس انترناسیونال افزود: فعلا مقامات چین در خصوص نتایج تحقیقات بین‌المللی که کره شمالی را متهم می کند که ناوچه کره جنوبی را در ژانویه گذشته غرق کرده ، موضع محتاطی اتخاذ کرده اند.

آمریکا به چین که عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل است نیاز دارد و از سوی دیگر چین که متحد اصلی کره شمالی است و در واقع جنگ سیاسی میان دو کره در چین صورت می‌گیرد و در واقع راه حل‌های برونرفت و گفت وگوهای سازنده میان دو برادر دشمن یعنی کره شمالی و جنوبی در چین ترسیم می‌شود و این موضوعی است که هیلاری کلینتون به خوبی از آن آگاه است.

از یک سو چین قصد ندارد که در صحنه بین‌الملل منزوی بشود و از سوی دیگر این کشور تامین‌کننده اصلی مواد غذایی و نیازهای اولیه کره شمالی است ضمن اینکه نفوذ زیادی بر کیم یونگ ایل رهبر کره شمالی دارد.

رهبر کره شمالی تقریبا دو هفته پیش در سفری به چین با مقامات این کشور دیدار کرد و نتایج و محتوای مذاکرات دو جانبه کاملا سری باقی ماند.

البته اشاره به این نکته مهم است که دولتمردان چین نیز از این موضوع نگرانند که در صورت اعمال تحریم بین‌المللی علیه کره شمالی شمار زیادی از شهروندان این کشور راهی چین شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 64281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =