آخرین جلسه شورای اداری استان در سال ۹۵ برگزار شد

صبح شنبه آخرین جلسه شورای اداری استان در سال ۹۵ با حضور نماینده عالی دولت در استان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل برگزار شد و با مروری بر کارنامه یکسال عملکرد مسئولان همراه بود.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، سیدحمیدطهائی صبح شنبه در آخرین جلسه شورای اداری استان در سال 95، که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج، معاونان استاندار، مشاوران،نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی در سالن شهدای دولت برگزار شد،مروری بر عملکرد یکسال گذشته داشت و گزارش نمایندگان مجلس این استان در خانه ملت را مصداق عملکرد مطلوب مسئولان دانست و گفت: سال 95 بهتر از سال 94 طی شد و به اذعان گزارش نمایندگان مجلس از اقدامات انجام شده پیش بینی می شود با بسترهایی که در سال جاری ایجاد شد، سال 96 را نیز در شرایط مطلوب تری طی کنیم.
*البرز استان تجلی وحدت مسئولان
موضوع وحدت مسئولان استان البرز محور دیگری از صحبت های طهائی را به خود اختصاص داد و گفت: با وجود اینکه تفکیک قوا وجود دارد اما فضای وحدت بخشی که بین مسئولان این استان وجود دارد در اجرای امور، ما را به ید واحده ای تبدیل کرده است و همه دست به دست هم در خدمت به مردم گام های بلند و استوار برمی داریم.
استاندار البرز با بیان اینکه در سایه اتحاد انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، افزود: در ادامه این راه با رهنمودهای مقام معظم رهبری در مسیر تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی حرکت می کنیم.
طهائی در ادامه با بیان اینکه در پایان سال باید ارزیابی کلی از عملکرد خود در دو بعد شخصیتی و کاری از اقدامات خود داشته باشیم،گفت: اینکه به ازای عمر ارزشمندی که صرف کردیم چه دستاورد هایی را بدست آوردیم نکته ای است که در پایان هر سال می توان آن را واکاوی و تحلیل کرد.

*روز شهید را گرامی می داریم
استاندار البرز همچنین در ادامه با اشاره به فرا رسیدن 22 اسفندماه سالروز تکریم شهدای انقلاب اسلامی،گرامیداشت این قشر را در تمامی ادوار مهم و کلیدی خواند و افزود: انقلاب اسلامی دستاوردهای خود را با قهرمانی ها و جانفشانی های جوانان انقلاب اسلامی کسب کرده است و باید از این آرمان ها حفاظت کرد.

*آمادگی دستگاه ها در نوروز 96
فصل نوروز و آمادگی دستگاه ها محور دیگری بود که استاندار بر آن تأکید داشت و با خاطرنشان کردن قرارگیری البرز بر مسیر گذر چندین استان، از مسئولان خواست تا با آمادگی کامل شیفت های نوروزی را در آماده باش قرار داشته باشند.
*ستاد انتخابات استان در نوروز آماده باش است
طهائی همچنین در خصوص انتخابات پیش رو نیز با بیان اینکه بازار انتخابات در نوروز گرم خواهد بود،گفت: فرایند ثبت نام ها از 30 اسنفدماه آغاز می شود و بر اساس جدول زمانبندی اعلام شده ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 30 تا اسفند تا 6 فروردین ماه به مدت 7 روز انجام خواهد شد.
وی افزود: فرایند ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری نیز از 22 تا 26 فروردین به مدت 5 روز انجام می شود و در نهایت نیز زمان برگزاری انتخابات در روز 29 اردیبهشت ماه خواهد بود.
طهائی با اشاره به آسیب شناسی از کلیه فرایند های انتخابات گفت: روند اجرای کارستاد انتخابات در قالب کمیته ها بررسی و آسیب شناسی شده و مورد سنجش قرار گرفته است.
استاندار البرز گفت: با وجود اینکه وزارت کشور متولی امر برگزاری انتخابات است و بخشی از فرایند ها نیز توسط شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی انجام می شود،استانهانیز در مدت زمان کوتاهی باید کار عظیمی را به انجام رسانند بنابراین انتظار می رود همه دستگاه ها در این زمینه مشارکت و همکاری داشته باشند چرا که نگاه جامعه جهانی انتخابات را زیر ذره بین قرار قرار خواهد داد.
*75 درصد مصوبات اقتصاد مقاومتی استان انجام شده است
گزارش اقدامات انجام شده دولت در بحث اقتصادمقاومتی از دیگر محورهای این نشست بود و استاندار با بیان اینکه باید به مردم گزارش کار بدهیم،گفت:از دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی رئیس سازمان برنامه ریزی استان خواسته می شود تا گزارش یک سال عملکرد استان را در حوزه اقتصاد مقاومتی که در دو بخش که شامل کار روال دستگاه ها و کار فوق العاده بوده است گزارش دهند.
وی افزود: ارزیابی ها از این ستاد حاکی از آن است که 75 درصد مصوبات جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی انجام و محقق شده است.
طهائی گفت: هزار و 152 پرونده در این جلسات مطرح شده که هزار و 634 مصوبه داشته و از این تعداد هزار و 76 اجرایی و عملی شده است.
استاندار البرز ادامه داد: 540 واحد تولیدی تعطیل و یا با ظرفیت تولید محدوداحیا شدند که حاصل این جلسات بوده است.
استاندار البرز همچنین در رابطه با اقدامات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و میزان تسهیلات پرداختی در طول یک سال اخیر نیز گفت: سقف استانها برای این پرداخت 470 میلیارد تومان به واحدهای کوچک و متوسط بوده است و 294 واحد تولیدی بالغ بر 651 میلیارد تومان تسهیلات از این ستاد دریافت کرده اند.
طهائی گفت: علاوه بر این 4 هزار و 300 میلیارد تومان نیز تسهیلات توسط بانک ها پرداخت شده است.
*البرز سال دولت الکترونیک را آغاز کرد
استاندار البرز در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال 95 مکاتبات دستی جای خود را به خدمات الکترونیکی داد،گفت: توسعه زیرساخت های دولت الکترونیک در این استان موجب شد تا سطح خدمت رسانی بهبود یافته و شاهد کاهش حجم مراجعات هستیم.
طهائی همچنین با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان و دست آوردهای آن نیز خاطرنشان کرد: امسال شاهد 3 سفر از سوی هیات دولت و کاروان تدبیر و امید به این استان بودیم که جذب بیش از 995 هزار میلیارد تومان و حفظ باغ سیب کرج که سالیان سال در معرض آسیب و تهدید قرار داشت از جمله آنها بود.
در ادامه مدیران جدید استان نیز براین اساس معرفی شدند:
*سردار مولایی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع)
*قیاسی تبار سرپرست آموزش فنی و حرفه ای استان البرز
*روحی مقدم مدیرشعب بانک رفاه استان البرز
*خیرالله ترخانی سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات
*توکل لطفی سرپرست امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز
*احمدی سرپرست دفترامور شهری و شوراهای استانداری
*همانلو سرپرست دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری
*محمدی مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت
*طوسی مشاور استاندار در امور رسانه و ارتباطات
*رضوی مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری
*ضرغامی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی
*ابوالحسنی مشاور استاندار در امور بانوان و خانواده

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =