برخی مخاطبان اعتراض کرده‌اند چرا کرایه اتوبوس‌های شرکت واحد افزایش یافته و مردم به زحمت افتاده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در روزهای منتهی یه پایان سال، عموما برخی رانندگان بی انصاف و به خصوص مسافربرهای شخصی، بدون ضابط اقدام به افزایش کرایه حمل و نقل عمومی در شهرها می کنند.
یکی از مخاطبان تهرانی سرویس مشکلات مردم در این باره گلایه کرده: حالا که کرایه اتوبوس زیاد شده، بدلیل محدودیت در سقف مقدار شارژ کارت بلیت باید بارها به مراکز شارژ کارت رفت. چرا سقف میزان شارژ رو زیاد نمیکنه شهرداری؟ سقف ۴۰هزار تومن برای کسی که هر روز اتوبوس ۷۵۰ تومنی سوار میشه خیلی کمه. باید ماهی ۲ بار رفت برای شارژ که خیلی وقت گیر است.

افزایش کرایه ها تا نیمه فروردین آینده غیرقانونی است
لازم به ذکر است طبق مصوبه شورای شهر تهران که مرجع قانونی تصمیم گیری درباره نرخ کرایه های بخش حمل و نقل عمومی است، افزایش کرایه های حمل و نقل درون شهری از تاریخ 15 فروردین 96 قابل اجراست. البته فرمانداری تهران اخیرا نسبت به مصوبه افزایش کرایه ها روی خوش نشان نداده و گفته این مصوبه را رد می کند. چمران، رئیس شورای شهر تهران هم گفته در صورت عدم تایید این مصوبه، پرونده تعیین تکلیف کرایه ها به هیات حل اختلاف مرکزی خواهد رفت.
سوای موضوع تعیین نرخ کرایه ها در سال آینده، چیزی که اختلاف در آن نیست، موعد افزایش کرایه هاست. تا پیش از نیمه فروردین ماه سال آینده، هر گونه افزایش کرایه غیرقانونی است و در صورتی که شهروندان با مسئله افزایش کرایه حمل و نقل عمومی مواجه شدند می توانند با سامانه شکایات 137 شهرداری، موضوع را مطرح و پیگیری کنند.

 


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =