علی لاریجانی گفت: آقای رییسی می‌تواند در انتخابات شرکت کند و در انتخابات نشاط ایجاد کند.

به گزارش خبرآنلاین، خبرنگاری در نشست خبری رییس مجلس شورای اسلامی از علی لاریجانی درباره احتمال کاندیداتوری ابراهیم رئیسی پرسید که لاریجانی پاسخ داد: من بی تقصیرم و نظری ندارم . ایشان مشکلی در استعفا ندارند و در ریاست جمهوری خیلی ها سمت های دیگری دارند و در انتخابات شرکت می کنند. درباره ورود ایشان به انتخابات هم باید بگویم که ایشان هم می توانند حضور پیدا کنند. خیلی خوب است که افراد در انتخابات شرکت کنند و فعال باشند که باعث نشاط اجتماعی شوند.

علی لاریجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در پارلمان کمیسیونی به نام کمیسیون روابط خارجی وجود دارد که وظیفه اش نظارتی است، چرا مجلس موضع قاطعی درمورد تعیین سفرا در کشورهای مهمی همچون سوریه، عمان و یمن اتخاذ نکرده است؟ گفت: قبول دارم که باید زودتر اقدام می شد اما مشکل ما نداشتن سفیر نیست و به اندازه کافی ارتباط وجود دارد ولی باید پیگیری شود تا مشکلات موجود حل شود.

رییس مجلس شورای اسلامی درباره چرایی عمل نکردن هیات مقررات و تسهیلات کسب و کار به وظایف خود گفت: قبول دارم که این هیات کار را خوب شروع کرد ولی جدی پیگیری نشد. این مساله مهمی است برای کسانی که می خواهند سرمایه گذاری کنند اینقدر دستور العمل وجود دارد که وقت گیر است و باید در این کمیسیون ویژه پیگیری بیشتری وجود داشته باشد.

علی لاریجانی در پاسخ به سوال دیگری درباره عملکرد دولت در در اجرای اقتصاد مقاومتی در سال 95 گفت: دولت در بخش هایی در این زمینه خوب عمل کرده است. مثلا در بخش های کشاورزی، دام پروری و آبزیان و گندم رشد خوبی داشته ایم. در نفت هم گام های خوبی برداشته شد و الان فروش نفت خوب است. در وزرات بهداشت کارهای خوبی صورت گرفته و در بخش های دیگر هم باید کم کاری ها جبران شود.

علی لاریجانی در پاسخ به سوالی درباره اینکه برخی مقامات در خصوص عملکرد مجلس درباره نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا نگرانی دارند، گفت: من چنین شبهه ای را ندیدم اما سیستم نظارت مجلس توسط نمایندگان مجلس خواهد بود و افرادی که در شوراها شرکت می کنند باید پاکدست باشند اما ما در مجلس نمی خواهیم که جلوی ورود سلایق مختلف را به شورا ها بگیریم.

ادامه دارد...

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =