رئیس حوزه هنری لرستان از رونمایی کتاب «با نوای کاروان» با حضور صادق آهنگران در هفته هنر انقلاب خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدحسین امیدی‌پور در نشست تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مهمترین برنامه ما در این هفته که از ۲۰ تا ۲۶ فروردین برگزار می‌شود، رونمایی از کتاب «با نوای کاروان» به قلم آرش احمدی است.

او گفت: این کتاب کاری پژوهشی است که به تحلیل نوحه‌سرایی در تاریخ ایران می‌پردازد و در سه مرحله؛ مصیبت(شروع دوره آل بویه)، نوحه سیاسی(مبارزات پیش از انقلاب اسلامی سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷) و وجه حماسی نوحه‌ها(دوران دفاع مقدس) به رشته تحریر درآمده است.

امیدی‌پور اضافه کرد: ۲۴ فروردین را برای رونمایی از این کتاب درنظر گرفته‌ایم و با حضور حاج صادق آهنگران این کار را انجام خواهیم داد. در هنگام رونمایی از این کتاب از آقای آهنگران و نویسنده کتاب «با نوای کاروان» نیز تجلیل خواهیم کرد.

رئیس حوزه هنری لرستان در ادامه گفت: برنامه دوم ما در هفته هنر انقلاب اسلامی، در بخش هنرهای تجسمی خواهد بود و نمایشگاه خیابانی آثار کاریکاتوریست لرستانی آرش فروغی از ۲۰ تا ۲۳ فروردین در فضای سبز میدان امام خمینی(ره) خرم‌آباد برپا خواهد شد.
وی اظهار کرد: همچنین در این هفته به دیدار خانواده‌های شهید خواهیم رفت و از خانواده شهید یخچالی اولین شهید انیمیشن‌ساز دفاع مقدس تجلیل خواهد شد.

امیدی‌پور اضافه کرد: در یک روز از این هفته به همراه پرسنل حوزه هنری و هنرمندان به دیدار نماینده ولی فقیه در استان خواهیم رفت.

او در ادامه یادآور شد: دو نمایش صحنه‌ای و خیابانی نیز در این هفته خواهیم داشت. نمایش خیابانی «نذر زینب» به کارگردانی پژمان شاهوردی در خرم‌آباد و بروجرد و در پارک روبه‌روی حوزه هنری استان اجرا خواهد شد. همچنین «عاشقانه‌های دو هم‌خطی» به کارگردانی پژمان باقری در تالار ماه حوزه هنری به نمایش درخواهد آمد.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =