در رنکینگ کیفیت زندگی در سال 2017، شهرهایی از دنیا معرفی شده اند که از نظر کیفیت خدمات زیر ساختی در جمع بهترین‌ها هستند.

صنم بیاناتی: برخی از شهرهای پیشرو در جهان بابت ترافیک‌های سنگین توام با راهبندان و قطارهای (مترو_ترن_اتوبوس) با تاخیر خود مشهور هستند و این دقیقا در شرایطی است که سیستم حمل و نقل در بعضی دیگر از این شهرها مانند ساعت ، صحیح و دقیق کار می‌کند.

با این وصف آیا می‌دانید کدام شهرها از بهترین زیرساخت‌ها بهره می‌برند؟

بیزنس اینسایدر دراین باره نوشته است؛ بر اساس گزارش منتشر شده درباره کیفیت زندگی در سال 2017 از طرف موسسه مشاوره مرسر شهرهایی که به لحاظ کیفیت خدمات زیر ساختی در جمع بهترین‌ها هستند معرفی شده‌اند.

این رنکینگ بر اساس حمل و نقل عمومی،‌ تراکم ترافیک، طیف وسیع پروازهای بین‌المللی ازفرودگاه‌های محلی،‌ برق، آب در دسترس، تلفن و خدمات پست الکترونیک مشخص شده است.

در این لیست می‌توانید به بهترین خدمات زیر ساختی در 21 شهر دنیا نگاهی بیاندازید و ببینید چطور این خدمات در مناطق مختلف دنیا ارائه می‌شوند؛

ردیف شهر کشور توضیحات
۱۹ (مشترک) استکهلم سوئد پایتخت سوئد از خطوط مترو و شبکه گسترده اتوبوسرانی منطبق بر شرایط محیط زیستی برخوردار است. مترو استکهلم به عنوان بزرگترین گالری هنری جهان شناخته شده است به طوریکه بسیاری از ایستگاه‌های متروی آن با آثار هنری ویژه‌ای تزئین شده‌اند.
 ۱۹ (مشترک) اسلو نروژ همه حمل و نقل عمومی در اسلو بخشی از یک سیستم قیمتی یکسان است. یک بلیط در پایتخت نروژ برای اتوبوس ، تراموا ،‌مترو و کشتی معتبر است.
۱۹ (مشترک) هلسینکی فنلاند

درست مانند اسلو ، یک بلیط در این شهر برای تراموا ، اتوبوس ، مترو و کشتی(قایق‌های حمل مسافر) معتبر است.

۱۷ (مشترک) وین اتریش

سیستم حمل و نقل عمومی پایتخت اتریش به خوب بودنش مشهور است. شهروندان با خرید یک بلیط می‌توانند به همه سیستم‌ها از جمله مترو ،‌تراموا ، قطار محلی و اتوبوس دسترسی داشته باشند. وین به سیستم اجرایی صادقانه‌اش متکی است به این معنا که موانع بلیط یا چک کردن رسمی آن وجود ندارد.

۱۷ (مشترک) تورنتو کانادا

تورنتو سومین سیستم حمل و نقل عمومی وسیع امریکای شمالی را بعد از نیویورک و مکزیکو سیتی داراست. ایستگاه تاریخی قطار یونیون ،‌قطب اصلی شبکه حمل و نقل تورنتو محسوب می‌شود.

۱۶ دالاس، تگزاس امریکا شهر تگزاس توسط سیستم حمل و نقل سریع منطقه دالاس پوشش داده می‌شود که به (DART) مشهور است. این سیستم حمل و نقل شامل اتوبوس‌ها ،‌خدمات تراموهای شهری و لایت ریل (تراموای سریع که یک سیستم حمل و نقل عمومی است با ظرفیت اجرایی بالاتر) می‌شود.
۱۴ (مشترک) مونترآل کانادا مونترآل از یک سیستم حمل و نقل مترویی مناسب برخوردار است که بهترین راه برای گردش دور این شهر محسوب می‌شود.
۱۴ (مشترک) آتلانتا،‌ جورجیا امریکا آتلانتا تحت پوشش سیستم حمل و نقل MARTA قرار دارد که یک سیستم حمل نقل ریلی سریع و مناسب است. این سیستم از فرودگاه شهر اجرا می‌شود.
۱۳ پاریس فرانسه پایتخت فرانسه از سیستم مترویی بهره‌مند است که به طور گسترده‌ای از آن استفاده می‌شود. مترو پاریس از 16 خط پیمایش برخوردار است.
۱۲ یوکوهاما ژاپن دومین شهر پرجمعیت ژاپن از لینک مناسبی با پایتخت (توکیو) بهره می‌برد به همان خوبی که از شبکه مترو و خط ارتباطی کشتی‌های(قایق) مسافربری بهره‌مند است.
۹ (مشترک) زوریخ سوئیس بیشتر ساکنان پایتخت سوئیس ترجیح می‌دهند با پای پیاده در شهر گردش کنند با این حال برای گشت و گذار در این شهر اتوبوس ،‌تراموا و قطار شهری از فرودگاه وجود دارد.
۹ (مشترک) ونکوور کانادا این شهر از حمل و نقل عمومی گسترده‌ای بهره‌ می‌برد که شامل اتوبوس‌ ، سرویس مترو سریع و السیر و کشتی‌های عبوری بندری می‌شود.
۹ (مشترک) هامبورگ آلمان

مانند بسیار از شهرهای آلمان ، هامبورگ هم از سیستم حمل و نقل عمومی بسیار خوبی بهره‌ ‌می‌برد.مسافران با خرید یک بلیط می‌توانند به شبکه HVV دسترسی داشته باشند که متروی زیر زمینی ، متروی روی زمین ، قطارها و خدمات کشتی‌های مسافربری را پوشش می‌دهد. 

۸ سیدنی استرالیا

سیستم حمل و نقل عمومی سیدنی شبکه گسترده‌ای از قطارها ، اتوبوس و خدمات کشتی‌ها و قایق‌های مسافربری را شامل می‌شود. همچنین دسترسی سریع به فرودگاه را هم باید به این ویژگی‌ها اضافه کرد.

۶ (مشترک) لندن بریتانیا لندن به متروهای زیر زمینی‌‌اش که دسترسی به تمام شهر را ممکن می‌سازد مشهور است و البته این سرویس حمل و نقل با ناوگان گسترده اتوبوس‌های مشهور قرمز رنگ پایتخت انگلستان کامل می‌شود.
۶ (مشترک)

هنگ کنگ

هنگ کنگ

این منطقه خودمختار زیر ساخت‌های عمومی بسیار مناسبی دارد.حمل و نقل عمومی در هنگ کونگ تقریبا به عنوان یکی از بهترین‌ها در دنیا شناخته می‌شود.اتوبوس‌ها بیشتر مسیرهای شهر را پوشش می‌دهند. رفت و آمد کشتی‌ها به طور مکرر بین جزایری که خاک این خطه را تشکیل می‌دهند جریان دارد. خدمات متروی زیر زمینی بسیار کارآمد و قطارهایی که به چین رفت و آمد دارند از دیگر ویژگی‌های سیستم حمل و نقل عمومی هنگ کونگ هستند.

۵ دوسلدورف آلمان دوسلدورف یکی از سه شهر آلمان است که بین 5 شهر صدرنشین این لیست قرار دارد. سرویس حمل و نقل عمومی این شهر شامل اتوبوس‌ها، ترامواهای شهری و شبکه مترو سریع ، مناسب و ارزانقیمت هستند.
۴ کپنهاگ دانمارک
سیستم حمل و نقل عمومی در پایتخت دانمارک قابل اعتماد و ارزانقیمت است. شهروندان با یک بلیط به اتوبوس‌های آبی ، قطارهای شهری و مترو دسترسی دارند.
۲ (مشترک) مونیخ آلمان مونیخ دومین شهر آلمان است که به جمع 5 شهر اول این لیست راه پیدا کرده.درست مانند کپنهاک ، مسافران در مونیخ می‌توانند با خرید یک بلیط به تمام خدمات سرویس حمل و نقل عمومی دسترسی داشته باشند. این سرویس‌ها شامل U-Bahn (متروی زیر زمینی)، S-Bahn (قطار حومه‌ای)، تراموا و اتوبوس‌ها می‌شود.
۲ (مشترک) فرانکفورت آلمان هیچ روتور یا مانع دیگری در سیستم حمل و نقل عمومی فرانکفورت وجود ندارد. مانند مونیخ این سرویس‌ها شامل متروی زیرزمینی ، قطار حومه‌ای و شبکه تراموا می‌شود.
۱ سنگاپور سنگاپور سیستم حمل و نقل عمومی بسیار قابل توجه و فوق‌ سریع سنگاپور در دنیا مشهور است.ساکنان این شهر از سیستم حمل و نقل جمعی سریع آن استفاده می‌کنند که MRT نامیده می‌شود. MRT از 106 ایستگاه بهره‌مند است و به عنوان دومین سیستم متروی قدیمی در جنوب شرقی آسیا شناخته می‌شود

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
    13 0
    و زیر ساختهای تهران فاجعه بار