"سفر به همدان، سفر به اعماق تاریخ" شعار گردشگری سال ۹۶

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط ستاد فرهنگی نوروزگاه، در این ایام در استان به ارائه برنامه‌های نمایشی، بازی‌های بومی محلی، ادبیات شفاهی، آئینی پیشواز نوروز، سفره‌های نوروزی و غذاهای نوروزی در حوزه نوروز ایرانی اقوام، معرفی آثار ثبت شده میراث ناملموس مرتبط با نوروز، معرفی ظرفیت‌های صنایع دستی و گردشگری پرداخته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ علی مالمیر، که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: با توجه به ثبت جهانی نوروز در فهرست آثار ناملموس یونسکو امسال برنامه‌ریزی‌های متفاوت‌تری برای برگزاری نوروز نسبت به سالهای گذشته در استان همدان انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: رویداد فرهنگی نوروزگاه همدان با هدف آگاهی‌افزایی، حفاظت و احیای فرهنگ و آداب و رسوم سنتی نوروز در حوزه فرهنگی اقوام رنگارنگ استان برگزار می‌شود و امسال با توجه به لزوم پاسداری از این اثر ارزشمند جهانی تلاش داریم تا این رویداد فرهنگی را گسترده‌تر و با کیفیتی متفاوت برگزار کنیم.

مالمیر با بیان اینکه " سفر به همدان، سفر به عمق تاریخ" شعار گردشگری امسال است، اظهار داشت: این شعار امسال توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای نوروز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان یادآور شد: جامعه هدف این طرح در مرحله نخست گردشگران و سپس مردم بومی استان هستند.

وی افزود: برپایی جشنواره و نمایشگاه‌های صنایع دستی و فروش محصولات سوغات و صنایع دستی، برپایی جشن‌های مفرح نوروزی از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایام است.

مالمیر تصریح کرد: استان همدان با بیش از سه هزار سال قدمت و داشتن بیش از یک هزار و 800 جاذبه گردشگری، تاریخی و تفریحی همه ساله در ایام نوروز پذیرای مسافرانی است که از اقصی نقاط کشور و حتی برخی از کشورهای خارجی به آن سفر می‌کنند.

لازم به ذکر است بر اساس آمار رسمی، نوروز سال گذشته 191 هزار مسافر وارد همدان شده و اقامت شبانه در استان داشتند و با استناد به میزان بلیط‌های فروخته شده بیش از 800 هزار مسافر از اماکن تفریحی، توریستی و اقامتی همدان دیدن کردند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    0 0
    سفر به همدان سفر به آغاز ایرانی شدن ماست . همچنین در کنار آرامگاه بوعلی سینا سال را تحویل کردن پاسداشت از مردی است که نشانه خرد ایرانی در جهان است