پنج میلیون گردشگر از جاذبه‌های گردشگری اصفهان بازدید کردند

به گزارش مهر، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان گفت: بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار گردشگر تا روز سیزدهم فروردین‌ماه از جاذبه‌های گردشگری اصفهان بازدید کردند.

فریدون الله‌یاری ، اظهار داشت: تا ظهر روز دوازدهم فروردین ماه تعداد چهار میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر از اماکن تاریخی اصفهان بازدید کردند که این تعداد تا ظهر روز سیزدهم فررودین به پنج میلیون و ۳۶۲ هزار و ۲۱۴ نفر رسید.

وی با اشاره به آمار گردشگرانی که حداقل یک شب در اصفهان اقامت داشتند، افزود: تا ظهر روز ۱۲ فروردین‌ماه، دو میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر حداقل یک شب در استان اصفهان اقامت کردند که این آمار تا ظهر روز ۱۳ فروردین به بیش از دو میلیون و ۸۰۵ هزار و ۹۵۶ گردشگر افزایش یافت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان با اشاره به اینکه از این تعداد یک میلیون و ۸۵۰ نفر در شهر اصفهان تا یک روز پیش از روز طبیعت اقامت کردند، بیان داشت: تا ظهر روز سیزدهم فروردین بیش از یک میلیون و ۸۹۶ هزار نفر به مدت حداقل یک شب در شهر تاریخی اصفهان اقامت کردند.

وی با اشاره به تولید و توزیع سه میلیون راهنمای گردشگری در سطح استان اصفهان تاکید کرد: در راستای اطلاع رسانی متفاوت به گردشگران نوروزی اصفهان، ارائه نرم افزار نقاشی‌های متحرک در مجموعه جهانی کاخ موزه چهلستون، ارائه مولتی مدیای آثار تاریخی استان به هفت زبان و ارائه تورهای صوتی در بناهای تاریخی در کنار استقرار راهنمایان برنامه ریزی و اجرایی شد.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان با اشاره به ارائه نرم افزار الکترونیکی مسافریار به گردشگران نوروزی ابراز داشت: این نرم‌افزار برای نخستین بار در ایران به نوعی طراحی شده که مسئولان و ارائه دهندگان خدمات سفر می‌توانند با گردشگران به صورت مستقیم در ارتباط بوده و همچنین اطلاعات و چگونگی ارائه خدمات خود را به گردشگران اطلاع رسانی کنند.

الله‌یاری با بیان اینکه همچنین از طریق این سامانه گردشگران نیز می توانند نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را به اطلاع ستاد سفر استان برسانند، تاکید کرد: در این نرم افزار آخرین دستورالعمل‌های ایمنی مربوط به ترافیک جاده ها، وضعیت آب و هوا و اطلاعات مربوط به لیست تمامی واحدهای اقامتی استان مانند هتل‌ها، مهمانپذیرها و کمپ‌های دائم و موقت در سطح استان، ارائه شده است.

وی اضافه کرد: در این نرم افزار ارائه لیست تمامی جاذبه‌های تاریخی، گردشگری، زیارتی، طبیعی، مراکز خرید، رستوران‌ها و همچنین لیست مراکز خدماتی مانند داروخانه، بیمارستان، پمپ بنزین ، پایگاه‌های اورژانس و هلال احمر، بانک‌ها، مساجد، تعمیرگاه‌های اتومبیل، ایستگاه‌های دوچرخه و مراکز اقامت و پذیرائی بین راهی پیش بینی شده است.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 651754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =