ظریف: نخست وزیر گرجستان هفته آینده به تهران سفر می‌کند

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری با همتای گرجستانی خود از سفر نخست وزیر این کشور در هفته آینده به ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین، میخائیل جانلیدزه، وزیر امور خارجه گرجستان در نشست خبری مشترک به محمد جواد ظریف، اظهار داشت: «ما آمادگی داریم در زمینه‌ها و سطوح مختلف با طرف ایرانی همکاری داشته باشیم.»

وزیر امور خارجه گرجستان بر همکاری بین شرکت‌های ایرانی و گرجستانی تاکیدکرد و گفت: «زمینه‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در گرجستان وجود دارد. در زمینه دیدار توریسم‌های ایرانی از گرجستان افزایش خوبی داشته‌ایم. آمادگی داریم در خصوص توسعه و ثبات همکاری‌ها را افزایش دهیم. در زمینه تکنولوژی ، کشاورزی و صادرات محصولات کشاورزی شرکت‌های گرجستانی علاقمند به همکاری با طرف‌های ایرانی هستند.»

جانلیدزه یکی دیگر از زمینه‌های همکاری را تعاملات دانشگاهی و تبادل استاد و دانشجو عنوان کرد.

وی همچنین بر تنظیم ترتیباتی با کشورهای همسایه آذربایجان و ارمنستان برای عملیاتی کردن کریدور ترانزیتی خلیج فارس و دریای سیاه و با حضور کشورهای چین و هند تاکید کرد.

محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان ضمن تشکر از مهمانوازی طرف گرجستانی گفت: «افزایش دیدار ایرانی‌ها از گرجستان نشانه‌ای از افزایش مناسبات دو کشور در زمینه‌های دیگر است.»

ظریف بر همکاری در زمینه‌های قضایی، دانشگاهی، ترانزیتی و بویژه کریدور خلیج فارس- دریای سیاه ، ایجاد شهرک‌های صنعتی و انرژی بویژه همکاری گازی بین دو کشور تاکید کرد.

ظریف همچنین بر همکاری‌های بانکی، سرمایه‌گذاری مشترک تاکید کرد.

ظریف تصریح کرد: «ما زمینه‌های مختلف همکاری را در نشست امروز بررسی کردیم. زمینه‌ها شامل ترانزیت صنعت تولید ، آموزش و همکاری در سازمان‌های بین‌المللی و مسائل منطقه‌ای است.معتقدم فرصت‌های خیلی زیادی میان دو کشور برای همکاری وجود دارد.»

وی ادامه داد: «کریدور خلیج فارس به دریای سیاه فرصتی است که در صورت اجرایی شدن، کشورهای منطقه بیشتر به یکدیگر نزدیک می‌شوند و هزینه‌های انتقال کالا کاهش می‌یابد و ایران آذربایجان و ارمنستان می‌توانند همکاری مشترکی داشته باشند تا طرح اجرا شود.»

وزیر امور خارجه تصریح کرد: «دو کشور در زمینه تکنولوژی و تولید می‌توانند همکاری کنند و مکمل یکدیگر باشند. یکی از موضوعاتی که امروز بررسی و برآن تاکید کردیم این است که در زمینه انتقال پول و مبادلات بانکی همکاری داشته باشیم.»

وی ادامه داد: «دوستان ما از ایران در این سفر حضور دارند و امروز ملاقات‌های خوبی خواهند داشت.»

ظریف گفت: «خوشبختانه ظرفیت‌های زیادی میان دو کشور وجود دارد که البته چندان استفاده نشده و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.»

وی افزود: «آخر هفته قرار است نخست وزیر گرجستان به تهران سفر کند که فرصت خوبی برای توسعه همکاری هاست. ما توانستیم در این سفر صفحه جدیدی در روابط دو کشور باز کنیم.»

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =