معاون آموزشی وزارت بهداشت با تشریح لزوم توسعه آموزش مجازی، گفت: دانشگاه علوم پزشکی مجازی به عنوان چتری آموزش های مجازی را در سطح ملی پیگیری می کند و دانشکده های مجازی در اکثر دانشگاههای علوم پزشکی با همکاری این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دکتر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در جلسه هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی مجازی که در روز اردیبهشت دوشنبه 18 اردیبهشت 96 با حضور وزرای ارتباطات و فناوری وبهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد با اشاره به اینکه امروز دانشگاه علوم پزشکی مجازی به عنوان یک دانشگاه ملی تاسیس می شود، گفت: دنیا به سمتی پیش می رود که تغییرات بی شماری در حوزه آموزش ایجاد می شود و یکی از محورهای این تغییرات مجازی سازی آموزش است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: اقدامات زیادی در راستای مجازی سازی آموزش در جهان انجام شده، به نحوی که میزان آموزش های چهره به چهره بسیار پایین آمده و این آموزش ها تنها 25 درصد آموزش ها را در برخی کشورها به خود اختصاص می دهند.

وی با اشاره به رشد روز افزون تعداد دانشجویان مجازی، خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران تا حد زیادی به توسعه آموزش های مجازی پرداخته اند. به عنوان مثال کشور هند 10 دانشگاه بزرگ خود را یکپارچه کرده و در سطح وسیعی به آموزش مجازی در حوزه های مختلف پرداخته است.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه در کشوری مثل ویتنام 68 درصد آموزش ها به صورت مجازی اجرا می شود، گفت: در کشورما با چنین وسعتی بحث عدالت آموزشی از اهمیت بسزایی برخوردار است، آموزش مجازی می تواند این امکان را فراهم کند تا افراد در دورترین نقاط کشور آموزش هایی مشابه شهرهای بزرگ دریافت نمایند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: سیاست اقتصاد مقاومتی چند سالی است که طبق منویات مقام معظم رهبری خط مشی کلی در برنامه ریزی های کشور است. آموزش مجازی با کاهشی که در هزینه های آموزش ایجاد می کند زمینه های دستیابی به اقتصاد مقاومتی در کشور را فراهم می کند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش مجازی مهاجرت های بین استانی را کاهش می دهد، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی مجازی در قالب برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی ایجاد شده و این دانشگاه در واقع ستادی است برای دانشکده های مجازی که در اکثر دانشگاههای علوم پزشکی کشور تاسیس شده اند.

دکر لاریجانی گفت: در حال حاضر حدود 1000 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی مختلف با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مجازی در رشته های مختلف مشغول آموزش به صورت مجازی هستند. اقدامات زیادی نیز در دست پیگیری است.

وی با اشاره به دستورالعمل های مختلفی که برای توسعه آموزش مجازی از حوزه آموزش وزارت بهداشت به دانشگاههای علوم پزشکی ارسال شده، گفت: رشته هایی نیز در دست طراحی است که به صورت کامل از طریق دانشگاه علوم پزشکی مجازی و با همکاری سایر دانشگاههای علوم پزشکی ارائه خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ارائه آموزش های ترکیبی به صورت مجازی و حضوری را یکی از سیاست های حوزه آموزش وزارت بهداشت ذکر کرد و گفت: طبق مجوز شورای عالی برنامه ریزی به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شده که می توانند درصدی از آموزش های خود را به صورت مجازی ارائه نمایند.

وی گفت: البته چالش هایی نظیر کمبود نیروی انسانی برای ارائه آموزش های مجازی و بسترهای قانونی موجود نیز داریم که با برنامه هایی مثل توانمندسازی اعضای هیات علمی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مجازی درصدد رفع این چالش ها هستیم.

دکتر لاریجانی حوزه علوم پزشکی کشور را یکی از حوزه های پیشتاز در دولت الکترونیک ذکر کرد و گفت: در حال حاضر بسیاری از فرایندهای آموزشی در دانشگاههای علوم پزشکی به صورت مجازی انجام می شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت به افتتاح رسمی دانشگاه علوم پزشکی مجازی اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی وسیعی نیز برای کنترل کیفیت آموزش های مجازی صورت گرفته تا ضمن گسترش این آموزش ها از کیفیت ان نیز اطمینان حاصل شود.

۴۲۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =