۰ نفر
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
آخوندی: دولت یازدهم پول ملت را در چاه نریخت

وزیر راه و شهرسازی امروز در مراسم بهره برداری از راه آهن همدان گفت: اگر ایستگاه راه آهن را تکمیل نکردیم به علت این بوده که پول ملت داخل چاه ریخته نشود. همدان مرکز فرهنگ و تمدن ایران است و ایستگاهی مسافری با مسابقه بین طراحان در داخل شهر همدان خواهیم ساخت.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ عباس آخوندی که در مراسم بهره برداری از خط راه آهن تهران به همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود:پایان خط تهران به همدان را که با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی انجام شده در فاصله 14 کیلومتری شهر همدان قرار داده اند.

وی خاطرنشان کرد: این داستان غم انگیز طراحی غیراصولی در همه جا بوده و ما دستور داده ایم ایستگاه، برای سودمندی بهتر به داخل شهر منتقل شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: محلی را در همدان و در کنار ترمینال اتوبوس بین شهری با سیصد میلیارد تومان برای ایستگاه مسافری در نظر گرفته ایم که به زودی ساخته شده و با بهره برداری از آن حمل و نقل ترکیبی خواهیم داشت.

وی با اعلام اینکه ریل حومه ای را با استفاده از همین شبکه ایجاد می کنیم، گفت: این شبکه ریلی را در همه کلانشهر ها فعال خواهیم کرد.

عباس آخوندی تصریح کرد: شرکت ریل حومه ای را در برنامه ششم ایجاد می کنیم.

وی با بیان اینکه ریل گذاری مسیر همدان به سنندج را از امروز آغاز می کنیم، افزود: راهکار اساسی کاهش آلودگی و کاهش مصرف انرژی، توسعه ریل است.

 

اجرای 850 میلیارد تومان پروژه از مصوبات سفر رئیس جمهوری

محمدناصر نیکبخت، استاندار همدان نیز در این مراسم گفت: امروز به همت دولت یازدهم 2 هزار میلیارد تومان پروژه آماده بهره برداری است و 480 میلیارد تومان پروژه نیز برای کلنگ زنی آماده شده است.

وی افزود: امروز در همدان 8600 میلیارد تومان با امنیت موجود و اعتماد مردم به دولت، سرمایه گذاری انجام شده است.

نیکبخت با اعلام اینکه اگر امروز می گوییم 400 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام مانده، مربوط به مصوبات سفرهای غیر کارشناسی است، اظهار داشت: از جمله آنها این ایستگاه همدان است که قرار شد ایستگاه مسافری در داخل شهر ساخته شود.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: با سربلندی اعلام می کنم که 850 میلیارد تومان مصوبات سفر جناب عالی به استان تماما اجرا شده و بجز چند پروژه، الباقی آماده بهره برداری است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه مردم همدان از این میزبانی خوشحال هستند که سفر رئیس جمهور به خاطر بهره برداری از راه آهن همدان و پیوستن همدان به شبکه ریل سراسری است، یادآور شد: این خواسته چندین ساله مردم همدان بود که با توجه ویژه جنابعالی و دولت یازدهم به سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه راه آهن همدان، مصوبه سفر سال 83 مقام معظم رهبری است که وزیر راه وقت؛ مهندس خرم نیز بسیار برای این مصوبه همراهی کردند، تصریح کرد: در دولت 750 میلیارد دلاری این طرح از اولویت خارج شد و در دولت تدبیر و امید کل این مسیر به سرانجام رسید.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =