۰ نفر
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵

ایرنا نوشت: کره شمالی روز سه شنبه بار دیگر از آمادگی قاطعانه خود برای جنگ و هر نوع نبرد و رویارویی نظامی با آمریکا خبر داده است.

کره شمالی بیان این موضع و اینکه هرگز تسلیم آمریکا نخواهد شد را در حالی بیان می کند که این روزها مصادف با اولین سالگرد انتخاب «کیم جونگ اون» به عنوان رئیس حزب حاکم این کشور محسوب می شود.

سال گذشته میلادی رهبر این کشور در کنگره ای به مناسبت سالگرد تاسیس حزب کار به ریاست این حزب برگزیده شد.

خبرگزاری کره شمالی که موضع رسمی این کشور را بیان می کند، امروز در گزارشی تصریح کرده است که این کشور در برابر تحریم ها، فشارها و باج خواهی هسته ای آمریکا مقاومت خواهد کرد.

پیونگ یانگ به شدت آمریکا و متحدانش را به دلیل برگزاری رزمایش های مختلف از جمله رزمایش سالانه در منطقه مورد انتقاد قرار داده و تهدیدهای واشنگتن را عامل تشدید تنش ها دانسته است.

این کشور که برای اولین بار در سال گذشته، کنگره حزبی را پس از سه دهه برگزار می کرد، افزوده است: در شرایطی که دو کشور در شدیدترین نوع رویارویی بسر می برند حزب حاکم کار کره شمالی وظایف خود را در این برهه حساس در شبه جزیره کره تحت رهبر ی «کیم جونگ اون» اجرا خواهد کرد.

این کشور همچنین امروز به دنبال آغاز انتخابات ریاست جمهوری در کره جنوبی از مردم این کشور خواست تا به محافظه کاران و حزب حاکم رای ندهند.

پیشتر روزنامه «رودونگ سینمون» ارگان حزب حاکم کار کره شمالی در مطلبی خواستار کنار رفتن محافظه کاران از قدرت شده و از مردم کره جنوبی درخواست کرده بود افراد دیگری را به عنوان رئیس جمهوری خود انتخاب کنند که به دوران رویارویی و مناقشه پایان دهند.
امروز همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در کره جنوبی پس از انداختن آرای خود به صندوق از مردم خواستند به طور گسترده در انتخابات شرکت کنند.

در سراسر کشور کره جنوبی 13 هزار و 964 محل اخذ رای ایجاد شده است و دهها میلیون نفر واجد شرایط امروز به پای صندوق های رای رفته اند.

در شرایطی که نتیجه این انتخابات برای روابط دو کره بسیار مهم است کره شمالی اکیدا از مردم کره جنوبی خواسته است به محافظه کاران و مخالفان سیاست های پیونگ یانگ رای ندهند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
    0 88
    به امید پیروزی کره شمالی در برابر وحشی های آمریکایی.