ایسنا نوشت: نایب رئیس فراکسیون اصلاح طلبان شورا عنوان کرد: با درآمدهای حاصل از زباله‌های شهر می‌توانستیم کل خطوط متروی تهران را بسازیم.

محمد مهدی تندگویان عصر امروز در نشستی که با حضور جوانان تهرانی برگزار شد گفت: من به عنوان یکی از اعضای اصلاح طلب شورای شهر چهارم اعلام می‌کنم که فراکسیون اصلاح طلب با وجود آنکه در اقلیت قرار داشت اما به محض آنکه کوچکترین تخلف و مشکل را در بدنه شهرداری دید با آن برخورد کرد و به مسئولان مربوطه، آن را متذکر شد.

وی با بیان اینکه طبیعی است که از میان اعضای یک جمع یک الی دو نفر عملکرد متفاوتی داشته باشند که نباید این عملکرد متفاوت را به پای همه فراکسیون نوشت، گفت: قطعا تلاش‌های اعضای فراکسیون سبب شده که مردم مطالبه‌گرتر شده و آگاهانه حقوقشان را از مسئولان شهری طلب کنند.

وی با بیان اینکه از شما می‌خواهم که در میان سخنان‌تان تفکیکی بین شهردار و معاونینش با بدنه خدوم و مخلص شهرداری قائل شوید ادامه داد: در شهرداری نیز چهار درصد می‌خورند و 96 درصد خدمت می‌کنند و همواره نیروهای شهرداری به ما انتقاد داشتند که به خاطر اقلیت تخلفاتی که در شهرداری هست نام آنها را خراب نکنیم و به همین دلیل است که وقتی لیست املاک منتشر می‌شود می‌بینید که تنها تعداد قلیلی که همان چهار درصد هستند وام و تخفیف‌های متعدد می‌گیرند و مابقی نیروهای شهرداری از این موضوع بی بهره هستند.

وی با بیان اینکه در این 12 سال به طور میانگین 200 هزار میلیارد تومان شهرداری درآمد کسب کرده است گفت: آیا شما به عنوان شهروند تهرانی ثمره این 200 هزار میلیارد تومان را در شهر دیده‌اید؟

سخنگوی فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر با بیان اینکه شهرداری تهران 12 هزار میلیارد تومان از دولت‌های مختلف طلب دارد و همواره این طلب را به عنوان یک بهانه برای کار نکردن مطرح می‌کند، اظهار کرد: جالب است بدانید که عمده طلب شهرداری از دولت احمدی نژاد بوده و می‌بینیم که دو طیف اصولگرا، اختلافشان به چشم مردم می‌رود و جای سوال است که شهردار مگر با 200 هزار میلیارد تومان چه کرده که حالا همه کارهای خود را معطل 12 هزار میلیارد تومان می‌داند؟

وی با بیان اینکه در پست‌ترین روشی که می‌توانستیم از زباله درآمد کسب کنیم می‌توانستیم در این 12 سال هفت هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشیم و کل شبکه مترو را با پول زباله مردم احداث کنیم،‌ گفت: فروشگاه شهروند 650 هزار متر مربع فضای تجاری دارد که مسئولانش اعلام کردند که تنها 40 میلیارد تومان سود می‌دهد که مطمئن باشید این رقم یک دروغ است و هنگامیکه اصرارهای ما را در شفاف سازی میزان سوددهی شهروند دیدند گفتند که سود شهروند سالانه 150 میلیارد تومان است که مطمئن باشید باز هم دروغ می‌گویند و سود شهروند ده‌ها برابر این عدد اعلام شده است.

تندگویان با بیان اینکه در فروش و واگذاری تراکم هر آنچه سرمایه شهر بوده را خام فروشی کردند گفت: حالا با وجود آنکه تمام سرمایه‌های شهر را فروختند اما باز هم بدهی بالا آورده و بر اساس آنچه خودشان می‌گویند 20 هزار میلیارد تومان بدهی دارند اما واقعیت این است که 40 هزار نفر حقیقی و حقوقی مطالبه گر دارد و رقم بدهی‌ها از 20 میلیون تومان تا چندین میلیارد تومان است که به این میزان بدهی باید مطالبات بانکی و 40 هزار میلیارد تومان هزینه پروژه‌های نیمه تمام را نیز باید اضافه کرد.

وی با بیان اینکه کمک کنید افرادی وارد شورای شهر شوند که پیگیر مطالبات مردم باشند تاکید کرد: برای یک جریان بد است که سرمایه خود را کنار گذاشته و از نو بخواهد سرمایه جدید تولید کند.

وی افزود: اعتراضم به گروه خودمان است چرا که باید لیستی می‌دادند که مشارکت مردم بیشتر شود و پای صندوق‌های رای بیایند.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 664407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    10 2
    لیست شورای شهر اصلاح طلبان اگر تغییر نکند صد درصد منجر به شکست سنگین اصلاحات در تهران می شود....وقتی این هم افراد تایید صلاحیت شده شناخته شده و موثر وجود دارد چرا اقای عارف روی این لیست ضعیف با افراد گمنام که محکوم به شکست است این همه تاکید دارد ؟؟؟ با وجود این همه اعتراض ؟؟؟؟ ایا هدف شکست اصلاحات است؟؟؟
  • بی نام IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    9 1
    اصلاح طلبان باید لیست را تغییر دهند