کاربران خبرآنلاین می گویند:«مالیات سنگین برای خانه خالی بگیرید تا کسی پول را تبدیل به آجر نکند و سرمایه دلالان خارج شود و قیمت ها بشکند.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، درحالی که یکی از نیازهای مردم در کشور مسکن است،گزارش های مرکز آمار نشان می دهد بیش از ۲ میلیون و ۵۸۵ واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد که مشتری برای آنها وجود ندارد.

کارشناسان مهمترین دلیل خالی‌ماندن خانه ها در ایران و بلوکه شدن 250 میلیارد دلار سرمایه ملی را سیاست های اشتباه در حوزه مسکن عنوان می کنند. بر همین اساس کاربران خبرآنلاین در پاسخ به این سئوال که «چه عاملی را دلیل خالی مانده این واحدهای مسکونی می‌دانید؟» نظرهای خود را مطرح کردند.

 کاربری نوشت:« این مشکل هم مثل تمام مشکلات به دلیل اهمیت نداشتن اوضاع مردم مستاجر و قشر ضعیف برای مسئولان است اگر نه خیلی راحت می شود چنان مالیات سنگینی به این خانه ها گرفت که خالی ماندنش ضرر محض باشد.»

کاربر دیگر عنوان کرد:« سرمایه گذاری اضافه و شدید در بخش مسکن و به دنبال آن رکود.»

آروین بر این باور است:« 1 هجوم بیش از اندازه نقدینگی به بخش مسکن در راستای رکود در صنعت، تولید و کسب و کارها 2 ایجاد ذهنیت دائمی بودن رشد بخش مسکن 3 علاقه بیش از اندازه ایرانی ها به دارایی های فیزیکی داشتن منزل خوب را پرستیژ اجتماعی می دانند 4 تورم بالا 5 علاقه شهرداری ها برای کسب درامد از تراکم فروشی و انجام اقداماتی در جهت ایجاد تقاضا بیشتر برای ساخت و ساز.»

محمد نیز در همین خصوص معتقد است :« ورود صاحبان نقدینگی به بخش مسکن مقدور وباعث حفظ ارزش ذاتی سرمایه انان می شود سرمایه مردم برای جلوگیری از کاهش ارزش در دولت احمدی نژاد به سوی مسکن روانه شد . حفظ ارزش پول ملی در دولت روحانی باعث اصلاح این روند شده است .»

رضا راد نوشت:« بالا بودن بدون توجیه قیمت و نگرفتن مالیات از خانه های خالی.»

مهدی عنوان کرد:« به نظر من بی کفایتی دولت های متوالی در سیاست گذاری در عرصه مسکن و کنترل بازار اصلی ترین عامل است.»

از طرفی صادق بر این باورست :« هزاران مسکن مهر که در جای نامناسب ساخته و خالی است، فقط باعث بهم خوردن بازار مسکن شده است.چون قانونی برای آپارتمان های خالی مالیات نیست سرمایه داران ترجیح می دهند که خونه هایشان را خالی نگه دارند و با ایجاد موج و گران کردن مسکن در زمان مناسب با سود چند برابر بفروشند.»

عزیر نوشت:« عدم دریافت مالیات از خانه های خالی. در تمام دنیا اگر شخصی به هر دلیلی ملک یا خونه بیش از یک واحد داشته باشد آنقدر مالیات خانه بالا می گیرند تا طرف از داشتنش منصرف شود.»

کاربری دیگر نوشت:« مالیات سنگین برای خانه خالی بگیرید تا کسی پول را تبدیل به آجر نکند و سرمایه دلالان خارج شود و قیمت ها بشکند.»

مهدی نیز عنوان کرد:« یمتها خیلی بالاست. دولت باید قیمت گذاری را از دست دلالها خارج کرده و مطابق با هزینه ها و با در نظر گرفتن حداقل سود برای انبوه سازان و فروشندگان، مناطق را بطور واقعی قیمت گذاری کند تا بدین ترتیب این وضعیت بهبود یابد.»

محمدعلی بیان کرد:« سلام. بارها گفته شده است. رشد بی رویه قیمت ها، بورس بازی صندوق ها با املاک و مسکن و... در دولت قبل که با امروز هم خرید آن ها با در یافتی اکثریت کارمندان و کارگران جامعه هم خوانی ندارد.»

کاربری دیگر نوشت:« مهم ترین عامل مسکن مهر است. حتی در بعضی از شهرها مستاجر برای خانه ها هم سخت پیدا می شود چه برسد به خریدن خانه. با طرح مسکن مهر بدون در نظر گرفتن اینکه آیا ما با کمبود مسکن مواجه هستیم که طرح مسکن مهر ایجاد شود یا نه؟.راه حل افزایش قدرت خرید و طرح های حمایتی تو زمینه خریدن خانه است. یعنی به جای حل یک مسئله چندین مسئله دیگر هم ایجاد شد.»

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    18 8
    شخصا به عنوان یک حقوقدان معتقدم این راهکار اثربخشی برای این مقطع زمانی نیست.مجوز ساخت برای مناطق اشباع شده باید حداقل برای سه یا چهارسال آینده متوقف شود تا بازار عرضه و تقاضا به تعادل برسد.
    • بی نام DE ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
      11 14
      که قیمت مسکن بره بالا؟
  • بی نام A1 ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    5 5
    خانه های خالی را باید مالیات ببندن یا اجاره بدن، همه جای دنیا همین جوریه
  • بی نام DE ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    6 3
    مجوز ساخت در مناطق اشباع را كم و در ازاي ان مجوز مناطق فرسوده يا كم جمعيت رايگان شود،بعد از برقراري تعادل دوباره مجوز ساخت در همه مناطق شروع شود.راه حل ماليات هم خيلي كار سختيه
  • ارشان IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    9 2
    مالیات بر زمینهای رها شده و اپارتمانهای خالی؟