ایرنا نوشت: رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران خروج این کشور از توافق آب و هوایی پاریس را اعلام کرد.

دونالد ترامپ بامداد جمعه اعلام کرد که این کشور رسما فرایند خروج از توافق آب و هوایی پاریس را آغاز می کند.

ترامپ با این توجیه که عضویت در توافقنامه آب و هوایی به ضرر اقتصاد کشورش خواهد بود و قادر به دستیابی به اهداف این توافقنامه نیز نخواهد بود، خروج آمریکا را از این توافقنامه اعلام کرد و گفت: از همین امروز کشورش اجرای مفاد این توافقنامه را متوقف خواهد کرد.

وی در عین حال افزود: با خروج از این توافقنامه آماده خواهد بود تا مذاکرات جدیدی را برای پیوستن دوباره تحت شرایط ویژه ای که منافع کشورش را تضمین کند، آغاز کند.

ترامپ مدعی شد که توافق قبلی سبب کاهش درآمد های آمریکا در حوزه های مختلف اقتصادی و تجاری از جمله تولید سیمان، آهن، فولاد، زغال سنگ گاز طبیعی شده که در مجموع تاکنون سه هزار میلیارد دلار زیان اقتصادی برای آمریکا به بار آورده و باعث از میان رفتن 6 میلیون و 500 هزار شغل در این کشور شده است.

توافق فوق در سال 2015 میلادی در پاریس به امضای 190 کشور جهان رسید. باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده این توافق را امضا کرده بود.

ترامپ دیروز در پیامی توئیتری اعلام کرده بود که ساعت 3 پنجشنبه (به وقت محلی) تصمیم خود را درخصوص این توافق اعلام خواهد کرد؛ اما ماهیت تصمیم خود را فاش نکرده بود.

وی در دوران رقابت های انتخاباتی وعده داده بود که از توافق پاریس خارج خواهد شد، چرا که این توافق باعث از میان رفتن فرصت های شغلی در آمریکا می شود.

در همین راستا باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا تاکید کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی آمریکا با بیرون رفتن از توافق آب و هوایی پاریس، «آینده را نفی می کند».

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 672260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    29 3
    به خدا هیچ ابایی از خروج از توافق هسته ای نداره این سادیستیک بیمار
    • بی نام KZ ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
      6 15
      كارش از لحاظ اقتصادي درست بودهيك سياستمدار اولين فكرش بايد مردم كشورش باشه و اين دقيقا به فكر زيان اقتصادي و فرصتهاي شغلي از دست رفته كشورشهشما هم نگران برجام و توافقنامه نباش تو دنيا تا وقتي پنج كشور سر مسئله ايي توافق نرسن اتفاقي نميوفته و نترس روس و چين نميزارن به ايران حمله كنه
    • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
      2 0
      وقتی چند تا ایالتش رو سیل بود، شاید مغزش تکون بخوره...شایییییییییییید
    • بی نام DE ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
      3 2
      توافق هسته‌ای تنها با آمریکا صورت نگرفته و ۵ کشور دیگه هم طرف حساب هستند. آمریکایی ها حتی احمدی‌نزادشون هم به این راحتی نمیتونه زیر این توافق بزنه چون هزینه زیادی براشون داره. ترامپ اگر می تونست همون هفته اول دولتش اینکارو می کرد. تنها امیدشون تحریک ایران برای زدن زیر این توافق هست یکی از مهمترین دلایلی که امریکا و اسراییل خیلی مشتاق بودن که نتیجه انتخاب ریاست جمهوری ایران به نفع اصول گراها تموم بشه هم همین هست. چون خیلی راحت می تونن این حضرات رو تحریک کنن که یک اقدام بدون حساب کتاب و بچگانه به فول خودشون انقلابی ازشون سر بزنه و آمریکا راحت بهانه کافی برای مقصر شناختن ایران به عنوان ناقص توافق را به دست بیاره.
  • بی نام A1 ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
    2 0
    موفق ترین و پر درآمدترین صنایع آمریکا مربوط به صنایع پاک و هایتک هستند. کسی که پایگاه اجتماعیش طبقات ناآگاه هستن باید هم همچین تصمیماتی بگیره.
    • ناشناس RO ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
      0 0
      البته صنایع نظامی و تسلیحاتی را هم اضافه بفرمایید که 110 میلیارد دلار توافقنامه فروش آن اخیرا با عربستان امضا شد