پس از حادثه تروریستی روز چهارشنبه تهران آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید به این واقعه واکنش نشان دادند و این ضایعه را به خانواده های شهدا تسلیت گفتند.

به گزارش خبرآنلاین، متن بیانیه آیت‌الله نوری همدانی در پی حوادث تروریستی اخیر در تهران به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

 بار دیگر گروهک تروریستی داعش دست به عملی جنایت‌بار زد و عده‌ای از هموطنان ما را به شهادت رساند و چهره خبیث خود و اربابانش را به جهانیان نمایان کرد.

امروز وظیفه همه مسلمان  وحدت و همدلی در مقابل فرقه های دروغین سلفی و تکفیری است که توسط آمریکا و صهیونیسم و ایادی منطقه‌ای آنها برای ایجاد اختلاف در بین امت اسلام ساخته شده است، اما بدانند که ملت ایران تربیت یافته فرهنگ عاشورا هستند و با جهاد و شهادت پرورش یافته‌اند و با وحدت کلمه خود همه توطئه‌های کشورهای تروریست‌پرور در راس آنان آمریکای جنایتکار و مزدورانش را خنثی خواهند کرد. ما این جنایت را در حرم مطهر امام راحل و مجلس شورای اسلامی محکوم کرده و عُلو مقام برای شهدای این حادثه مسئلت می نماییم.

همچنین به خانواده‌های داغدارشان تبریک و تسلیت می‌گویم.

  در پایان لازم می‌دانم از همه نیروهای های امنیتی و نظامی که برای آرامش ملت شریف تلاش می‌کنند تشکر نمایم.

ان تنصر الله ینصرکم»

محکوم کردن جنایت دَدمنشانِ خون‌آشامِ تکفیری

متن کامل بیانیه آیت‌الله مکارم شیرازی نیز به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جنایتی که دَدمنشانِ خون‌آشامِ تکفیری در روز چهارشنبه در دو نقطه از کشور ما انجام دادند را شدیدا محکوم می‌کنیم؛ نه تنها ما، بلکه همه دنیا آن را محکوم کردند و به بازماندگان این شهدا تسلیت عرض می‌کنیم و بهبودی حال مجروحین را از خدا مسألت داریم.

حقیقت این است که در طول تاریخ جنایت‌کاران کثیف‌تر و بی‌رحم‌تر و بی‌هدف‌تر از گروه تکفیری‌ها و از جمله داعش سراغ نداریم.

اسلحه به دست می‌گیرند یا جلیقه انفجاری به خود می‌بندند افراد بی‌گناهی را می‌کشند و خودشان هم به دَرَک واصل می‌شوند.

آنها چه هدفی را دنبال می‌کنند؟ آیا با کشتن چند نفر یا تخریب چند ساختمان موفق می‌شوند زمام حکومت کشوری را به دست گیرند؟ یا گروه عظیمی را بترسانند؟ یا انتقام خون کشته‌های کثیفی که در میدان جنگ داده‌اند را از بیگناهان و کودکان بگیرند؟ واقعآ چه هدفی را دنبال می‌کنند؟

بهترین چیزی که درباره آنها می‌توان گفت، این است که آنها دیوانگانی هستند که تشنه خون بی‌گناهان‌اند و هدفی جز این ندارند.

آیا آنها می‌توانند با این حرکت مذبوحانه از یک ملت انقلابی که هشت سال در میدان یکی از سخت‌ترین جنگ‌ها درخشیده و پایمردی کرده زهر چشم بگیرند.

نهایت ساده لوحی است که گمان کنیم که آنها بدون محرکانی دست به این کارها می‌زنند، پشت سر آنها جنایت‌کاران دیگری هستند که پایگاه اصلی تکفیر را کعبه آمال خود قرار داده و با دادن پول و سلاح به آنها برای این‌گونه جنایات آنها را آماده می‌کنند.

به یقین ملت ما مصمم‌تر از پیش برای مبارزه با آنها وارد کار خواهد شد تا ریشه این گروه جنایتکار کثیف کنده نشود از پای نخواهد نشست.

ما همواره در خط اول مبارزه با این تروریست‌ها بوده‌ایم و همچنان باقی خواهیم ماند، هر چند رئیس جمهور آمریکا برای دوشیدن گروهی از دولتمردان عرب ما را در خط اول حمایت از تروریست بداند. یقین داریم خودشان می‌دانند که دروغ می‌گویند ولی برای کسب آن درآمدهای کثیف این راه را بهترین راه برگزیده‌اند که عامل اصلی را تبرئه کنند و مخالفان واقعی را متهم سازند.

همه باید بیدار باشیم، دست به دست هم دهیم و دربرابر این توطئه‌ها بایستیم.

27216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 674657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =