تشکیل مرکز تحقیقات بیماری ام.اس در ارومیه

معاون غذا و داروی استان آذربایجان غربی بر لزوم تشکیل مرکز تحقیقات بیماری ام.اس در ارومیه تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، حسن ملکی‌نژاد در حاشیه همایش روز جهانی ام.اس که با حضور جمع کثیری از بیماران و خانواده آنان در آمفی تئاتر مخابرات ارومیه برگزار شد، گفت: به چرایی افزایش روزافزون و بی وقفه تعداد بیماران غیر واگیر فکر کنیم و در زمینه از بین بردن علل اولیه آن بیشتر تلاش کنیم.

وی با تاکید بر نیاز استان به تاسیس مرکز تحقیقات فعال در زمینه بیماری ام.اس، خاطر نشان کرد: کاهش بیماری‌های غیر واگیر در گرو تولید علم و افزایش آگاهی جامعه است؛ که در این بین نقش مراکز تحقیقاتی مهم و قابل توجه است.

معاون غذا و داروی آذربایجان غربی تصریح کرد: این مراکز با برآورده ساختن نیازهای جامعه‌ی علمی کشور در زمینه‌ی تحقیقات ام. اس و ایجاد نوآوری، تولید و انتقال علم، می‌تواند گام های موثری و رو به جلو بردارد.

ملکی‌تژاد گفت: امروزه مساله‌ی مهم در درمان بیماری ام اس، تشخیص به موقع، درمان مناسب و پیگیری بیمار مبتنی بر شواهد علمی روز می‌‌باشد. که با توسعه‌ی روش‌های نوین درمانی و افزایش نقش دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی در محافل دانشگاهی، داخلی و بین المللی جهت انجام پژوهش در زمینه‌ی ام اس، شاهد افزایش توانمندی متخصصان و ارتقای خدمات به بیماران ام اس خواهیم بود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 675624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =