ایرنا نوشت: سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش از بیش از 100 هزار غیرنظامی در شهر موصل عراق به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، سازمان ملل تصریح کرد: بیش از 100 هزار غیرنظامی ممکن است همچنان دربند گروه داعش در شهر موصل باشند. از این غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می شود.
این موضوع را ' برونو گدو' نماینده آژانس پناهندگان سازمان ملل در عراق به خبرنگاران در ژنو اعلام کرد.
این مقام سازمان ملل افزود: ما می دانیم که گروه داعش این غیرنظامیان را همزمان با ترک مناطقی که درگیری در آنجا وجود دارد، به مناطق دیگر موصل انتقال می دهند. با توجه به نبود امکانات اولیه زندگی در این مناطق این غیرنظامیان در شرایط وخیمی زندگی می کنند. این غیرنظامیان از هر طرف با درگیری احاطه شده اند.
به گزارش ایرنا، نیروهای نظامی عراقی در جدیدترین اقدامات خود چهار روستا را در غرب شهر موصل از اشغال گروه تروریستی تکفیری داعش آزاد کردند .
سرلشکر'عبدالامیر رشید یارالله' فرمانده عملیات ازادسازی موصل 'قادمون یا نینوی ' دیروز پنجشنبه اعلام کرد که روستاهای البویر ، اللزاکه ، السلام وساختمان نظامی المنصور و ایستگاه تصفیه آب البویر درغرب موصل توسط نیروهای عراقی از دست گروه تروریستی تکفیری داعش خارج شد .
عملیات ارتش عراق برای آزادسازی غرب موصل اواسط فوریه گذشته آغاز شد و نیروهای عراقی تاکنون بخش های زیادی از این منطقه را آزاد کرده اند و داعش هم اکنون تنها کنترل یک درصد از شهر موصل را در اختیار دارد .

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 677121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =