در روزهای گرم سال مهمترین توصیه پزشکان پوست استفاده از کرم‌های ضد آفتاب برای همه افراد در هر سن و سالی است. اما اگر ضدآفتاب یادتان رفت و زیر اشعه خورشید پوست‌تان سوخت چه راهکارهایی در دسترس‌تان است؟

به گزارش خبرآنلاین، آفتاب سوختگی برای خیلی‌ها پیش می‌آید. ممکن است به هر دلیلی مدت زیادی در آفتاب معطل شوید و هیچ سایه‌ای هم نتوانید برای خودتان پیدا کنید. هر چند پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و تا می‌توانید باید کاری کنید که  دچار سوختگی نشوید اما در موقع مواجهه با این مسئله چه کارهایی بهتر است؟

۱- مسکن
مسکن‌ها می‌توانند به کاهش درد و التهاب ناشی از آفتاب سوختگی کمک کنند.

۲- خنک کردن پوست
با گذاشتن حوله یا پارچه آغشته به آب سرد روی پوست به مدت ۱۵ دقیقه، محل آفتاب سوختگی را خنک نگاه دارید یا دوش آب سرد بگیرید. اگر پوست آفتاب سوخته تاول زده بهتر است در وان آب سرد پوست را خنک نگاه دارید.

۳- حفظ آب بدن
آ
فتاب سوختگی ممکن است باعث از دست رفتن رطوبت بدن از طریق پوست شود. نوشیدن آب زیاد می‌تواند جلوی از دست رفتن آب بدن را بگیرد و در مجموع به بازیافت سلامت کمک می‌کند. دراین مواقع باید از نوشیدن الکل پرهیز کرد چون کاهش آب بدن را تشدید می‌کند.

۴- مرطوب نگاه داشتن پوست
پس از دوش گرفتن و یا سپری کردن مدتی در وان آب سرد، با کرم یا لوسیون‌های بدون عطر پوست آفتاب سوخته را نرم و مرطوب کنید. آلوورا و لوسیون‌های حاوی سویا در مرطوب و نرم نگاه داشتن پوست موثرند. آلوورا علاوه بر نرم نگاه داشتن پوست خاصیت ضد التهاب هم دارد.

۵- استفاده از کرم‌های حاوی استروئید ضعیف
ا
ستفاده از کرم‌های حاوی استروئید ضغیف، مثل کرم هیدروکورتیزون ۰.۵ یا ۱ درصد، برای ۴۸ ساعت می‌تواند درد و ورم آفتاب سوختگی را کاهش داده و روند بهبود را تسریع کند.

۶- به تاول‌ها دست نزنید
تاول سوختگی را نترکانید چون ممکن است باعث عفونت شود یا جای آن باقی بماند. پس از چند روز تاول‌ها خود به خود فروکش خواهند کرد، تا آن وقت سعی کنید مراقب پوست خود باشید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =