حسن السنید از رهبران ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی نخست وزیر عراق اعلام کرد اتحاد ملی نام جدید ائتلاف دولت قانون و ائتلاف ملی عراق به رهبری عمار حکیم است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،شبکه تلویزیوتی العراقیه پنج شنبه شب در خبر فوری به نقل از حسن السنید گزارش داد دو ائتلاف دولت قانون و ائتلاف ملی عراق فراکسیون پارلمانی بزرگی تحت عنوان اتحاد ملی در مجلس نمایندگان این کشور تشکیل می دهند . عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق روز پنج شنبه پس از دیدار با ایت الله سیستانی ازمراجع شیعه عراق در شهر نجف اعلام کرده بود پیشرفتهای خوبی در روند گفتگوها بین دو ائتلاف ملی و دولت قانون ایجاد شده است و کمیته های ویژه از مسئولان این دو ائتلاف به رایزنی و گفتگوهای خود برای رسیدن به توافق نهایی ادامه می دهند . حکیم تاکید کرده بود نام جدید این دو ائتلاف در پارلمان عراق در ساعات آینده اعلام خواهد شد . به گزارش خبرگزاری شینهوا از بغداد ؛ تعداد نمایندگان ائتلاف جدید متشکل از دو ائتلاف دولت قانون و ائتلاف ملی عراق به صد و پنجاه و نه کرسی خواهد رسید .

اولین جلسه پارلمان عراق قرار است روز دوشنبه آینده به ریاست حسن العلوی از اعضای فهرست العراقیه و مسن ترین عضو پارلمان برگزار شود . پس از اینکه فهرست العراقیه تحت رهبری ایاد علاوی نخست وزیر اسبق در انتخابات پارلمانی هفت مارس گذشته ( شانزدهم اسفند) با نود و یک کرسی به پیروزی رسید و ائتلاف دولت قانون با هشتاد و نه کرسی مقام دوم را کسب کرد ،اختلافها بین احزاب و ائتلافهای سیاسی عراق در زمینه تعیین نخست وزیر جدید این کشور افزایش یافته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 68009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =