به گزارش ایسکانیوز : یک دندانپزشک قلابی که در اتوبوس های تندروی تهران جیب بری می کرد با تلاش پلیس آگاهی بازداشت شد و از مخفیگاهش سلاح گرم و شوکر به دست آمد.

همزمان با افزایش خطوط اتوبوس های تندرو (BRT) در پایتخت طی چند ماه اخیر و استقبال شهروندان از این طرح ، پلیس با شکایت های مشابهی مبنی بر جیب بری رو به رو شد و مقابله با مجرمان در دستور کار قرار گرفت.
یکی از همین پرونده ها ، هشتم آبان پارسال از کلانتری 148 انقلاب در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و رسیدگی تخصصی آغاز شد.
مالباخته گفت : در خیابان آزادی - ایستگاه دانشگاه شریف - سوار اتوبوسBRT شده بودم که هنگام پیاده شدن فهمیدم زیپ کیف دستی ام باز است.بعد ، کیفم را بازرسی کردم و متوجه شدم محتویات داخل آن از جمله پول و مدارک شناسایی ام دزدیده شده است.
کارآگاهان با توجه به اظهارات شاکی و در نظر گرفتن این احتمال که جیب بر موردنظر از دزدان حرفه ای است به کنکاش در بانک اطلاعات مجرمان پیشینه دار پرداختند.پلیس ، آلبوم های موجود از عکس آنان را هم به مالباخته نشان داد که یک خلافکار تیزدست به نام «ذبیح - د» شناسایی شد.
شاکی اعلام کرد : مردی که عکسش در این آلبوم است آن روز در در اتوبوس بود و کنارم قرار داشت.من اما به خاطر سن و سال نسبتا بالای او اصلا تصور نمی کردم که جیب بر حرفه ای باشد.
«ذبیح - د» 57 ساله از سال 1358 تاکنون 10 فقره پیشینه زندان دارد.وی در سال 1370 خود را دندانپزشک جا زده و مطب گشوده بود که محاکمه و زندانی شد اما هرگز دست از خلاف نکشید.گزارش ایسکانیوز می افزاید ، پیرمرد تبهکار که آخرین بار 13 خرداد 87 از زندان آزاد شده و بارها مخفیگاه خود را تغییر داده بود با تلاش افسران پایگاه سوم اداره آگاهی مرکز در محدوده فلکه دوم تهرانپارس ردیابی و دستگیر شد.
همچنین در بازرسی از تازه ترین مخفیگاه وی یک قبضه سلاح کمری ، یک شوکر ، 30 دستگاه تلفن همراه ، صدها قطعه کارت تلفن و مترو ، کارت سوخت انواع خودرو و موتوسیکلت ، کارت شناسایی ملی و بیمه نامه های خودروهای مالباختگان و گواهینامه جعلی پایه یک به دست آمد.
در همین رابطه رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد : با توجه به سلاح گرم ، شوکر و مدرک های کشف شده از مخفیگاه «ذبیح - د» به نظر می رسد پیرمرد در جرم های سنگینی دست داشته است که تحقیق موشکافانه در این باره ادامه دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 68116

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =