۱ نفر
۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۶

هنرمندان در ضیافت افطار رییس جمهور بر ضرورت تغییر نگرش حاکمیت نسبت به هنر وهنرمندان تاکید کردند.

در ماه رمضان گذشته دكتر حسن روحاني ريس جمهور افطار دوازهمين روز ماه مبارك رمضان را با هنرمندان صرف كرد. در این مراسم تني چند از هنرمندان به نمايندگي از ساير هنرمندان در عرصه هاي سينما، موسيقي ،نشر و تياتر از مطالبات و انتظارات خود از دوازهمين دولت جمهوري اسلامي ايران را با سخناني بسيار كوتاه بيان كردند.

شاه بيت و ترجيع بند هر چهار هنرمند سخنران در اين ضيافت ضرورت اصلاح قواعد و ضوابط حاكم بر هنر سينما، موسيقي ، تياتر و صنعت نشر بود. همه ي آنان از حسن نيت مديران فعلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفتند وهم هنگام از ناكافي بودن جديت و توان آنان در حل مشكلات و ايستادگي در برابر اقدامات فراقانوني اقليت پر هياهو گلايه كردند.

نمايندگان هنرمندان از ريس جمهور خواستند در اين دوره تازه، نظام اداره هنر را از آمرانه به مشاركتي و از تصدي گري به نظارت، تبديل به احسن كند. آنان هم چنين از دكتر حسن روحاني مصرا مطالبه كردند تا در برابر اقدامات زياده خواهانه و فراقانوني اقليت پر سرو صدا به پشتوانه قانون و راي برترش،ايستادگي و يا دست كم مخالفان اين مسير قانوني را به مردم معرفي كند.

بي هيچ شكي دكتر حسن روحاني بخوبي مي داند كه راي ونظر اين مراجع هنري و فرهنگي بود كه او را دوباره بر مسند رياست جمهور نشاند.

بدين ترتيب ارزنده و بايسته است تا وي در تعريف چشم انداز فرهنگ و هنر در اين چهار سال پيش رو، اصل اعتماد و باور به تعهد هنرمندان به اعتلاي سرزمين ايران را قويا و عميقا باور كند و به پشتوانه مشروعيت اش از قانون اساسي، نمايندگي مردم را در پيشبرد قانون به منصه ظهور برساند و در اين مسير با برگزيدن مديراني شجاع و باورمند به بلوغ و تعهد هنرمندان موانع پيش روي ارتقا و توسعه فرهنگ و هنر ايران اسلامي را از پيش پاي هنرمندان و فعالان سپهر فرهنگ بردارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 681334

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =