مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در محیط آموزش و پرورش استان بیش از 100 هزار سفیر قرآنی در مسابقات قرآن شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ مصطفی خزاعی، که در مراسم اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان استان همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: اگر امروز در این محفل قرآنی گرد هم آمده‌ایم به برکت انفاس قدسی امام خمینی(ره) و شهدای گرانقدر اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: مانوس شدن با قرآن کریم از کسب رتبه با اهمیت‌تر است، چرا که قرآن کریم بزرگترین هدیه الهی است.

خزاعی اظهار داشت: قرآن کریم انسان را از تاریکی به سمت نور هدایت می‌کند.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: قرآن کریم مهم ترین دلیل برحقانیت اسلام و پیامبر اسلام(ص) است که با بیان اعجازآمیز خود حجت را بر آدمی تمام کرده است و هیچ دلیلی جز قرآن، برای راستین بودن پیامبری پیامبر(ص) در دست نداریم.

وی در ادامه گفت: تکفیری‌های داعش با کشتن انسان‌های بی‌گناه تکبیر می‌گویند و با قربتا الی الله دست به آدم‌کشی دست می‌زنند که باید توجه کنیم در فهم قرآن باید به عقل رجوع کرد و دانست که استفاده از قرآن آداب خاص خود را دارد و هر کسی نمی‌تواند با عقل خودش ورود پیدا کند و باید از شرحی که بزرگان در اختیار ما قرار داده‌اند استفاده کرد.

خزاعی با اشاره به اینکه قرآن ما را به تفکر در آن توصیه کرده است، افزود: پیامبر گرامی اسلام یک راه روشن را پیش پای ما قرار داده که اگر بخواهیم از قرآن بهره بجوییم باید در مکتب معلمان واقعی قرار بگیریم که معلم واقعی همان پیامبر اکرم(ص) و بعد از ایشان نیز ائمه اطهار(ع) هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان یادآور شد: دو دیدگاه نسبت به قرآن وجود دارد که نخستین دیدگاه همان است که از قرآن بخواهیم که حاکم بر سرنوشت ما باشد و دیدگاه دوم زمانی اتفاق میوفتد که بخواهیم برای اثبات افکارمان از قرآن استفاده کنیم که دیدگاه دوم بسیار خطرناک است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 682066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =