تلویزیونی که حق پخش بازی‌های فوتبال را نمی‌دهد و با بستن شاهراه درآمدزایی باشگاه‌های مردمی، آن‌ها را وادار می‌کند برای داشتن اسپانسر و بهره‌گیری از کمک‌های حامی مالی تن به هر خفتی بدهند و پای هر قراردادی را امضا کنند تا با اسپانسر مشترک «درد مشترک» داشته باشند، حالا که همین اسپانسر مشترک می‌خواهد یک کار مفید انجام بدهد و شهرآورد تهران را این بار در آلمان برگزار کند، بابت پخش بازی هیجان‌انگیز استقلال و پرسپولیس پول هم می‌خواهد!

باور بفرمایید اشتباه چاپی نیست، شایعه و حاشیه هم نیست. تلویزیونی که حق پخش بازی‌های استقلال و پرسپولیس را نمی‌دهد، حالا درصد بالایی از درآمدهای بازی دوستانه دو تیم را می‌خواهد تا شهرآورد تهران که این بار قرار است در آلمان برگزار شود را پخش کند.

دیداری که تلویزیون برای پخش زنده‌اش پول می‌خواهد، بازی راننده‌های محترم این ترمینال و منتخب تعاونی‌های آن ترمینال نیست، شهرآوردی است که حداقل ۴۰میلیون ببیننده تلویزیونی دارد و از تمام سریال‌هایی که صداوسیما با پرداخت دستمزد دقیقه‌ای هوارمیلیون تومان می‌سازد، پربیننده‌تر و پرمخاطب‌تر است اما به جای آن‌که استقلال و پرسپولیس بگویند اگر پول ما را ندهید، نمی‌گذاریم بازی دوستانه‌مان در آلمان را به صورت مستقیم پخش کنید، تلویزیون می‌گوید پول ندهید، پخش نمی‌کنیم!

شما از دنیای وارونه تعریف دیگری هم دارید؟! در تمام این سال‌ها چنان فوتبال ما به ساز تلویزیون حرکات موزون انجام داده که حالا صداوسیما نه تنها خودش را بدهکار فوتبال نمی‌داند که در جایگاه طلبکار می‌نشیند و مانع پیش پای برگزاری یک شهرآورد تماشایی که می‌تواند تجربه جدید و جذابی برای فوتبال ما باشد، می‌گذارد. فوتبال در این سال‌ها هرگز پول زور از صداوسیما نخواست. حقش را می‌خواست اما حالا باید یک چیزی هم دستی بدهد... به قول شاعر؛ دنیای وارونه رو باش...

* این یادداشت در سرمقاله شنبه ۱۰ تیر روزنامه خبرورزشی چاپ شده است.

کد خبر 682093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =