مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان گفت: در دولت یازدهم 2 نیروگاه خورشیدی با ظرفیت تولید 14 مگاوات برق در همدان احداث شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ مهندس حاجی رضا تیموری، طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: نیروگاه هفت مگاواتی خلیج فارس در زمینی به وسعت 10 هکتار در مجاورت بزرگراه همدان به ساوه در مزرعه احیایی و نیروگاه هفت مگاواتی امیرکبیر در زمینی به وسعت 10 هکتار در زمین‌های روستای حسین آباد نزدیک به پلیس راه همدان به طور همزمان سال گذشته به بهره برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 10 ساخت گاه جدید در قالب هفت شرکت با ظرفیت 100 مگاوات در استان همدان در دست اقدام است.

تیموری با بیان اینکه در چند سال اخیر اقدامات خوبی در زمینه نیروگاه‌های مقیاس کوچک صورت گرفته است، افزود: در سال 93 در بخش خزل نهاوند یک نیروگاه مقیاس کوچک در مجموع به قدرت6.4 مگاوات به بهره‌برداری رسید که از حرارت آن در کارخانه کشت و صنعت خزل استفاده می‌شود و اکنون به دلیل خرابی ژنراتور در دست تعمیر است.

وی افزود: همچنین دومین نیروگاه مقیاس کوچک به قدرت 2.4 مگاوات در شهرک صنعتی بهاران آماده بهره‌برداری است که با راه‌اندازی آن در مجموع 10.6 مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک در استان احداث شده است.

لازم به ذکر است، تعداد مشترکان برق استان همدان از 635 هزار و 723 نفر در سال 92 به 704 هزار و 616 هزار نفر در سال 95 رسیده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 682485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    12 0
    درود بر احیاگران انرژی پاک