برخی کاربران خبرآنلاین معتقدند «باید یک سیستم متمرکز برای مساله مسکن و رهن و اجاره تاسیس شود؛ مانند کد رهگیری تا تمام کسانی که قصد فروش و رهن و اجاره مسکن داشته باشند، با در دست داشتن سند به دفتر پیشخوان‌ها مراجعه و اقدام به ثبت ملک کنند.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با آمدن تابستان، بازار اجاره داغ شده است. همزمان با رونق بازار اجاره، وضعیت بازار نیز نشان می‌دهد که قیمت‌ها صعودی شده است؛ به طوری که برخی از موجران تصمیم به افزایش نرخ اجاره و یا رهن با ارقامی بیش از 20 درصد و حتی 40 درصد دارند. این در حالی است که رییس اتحادیه مشاوران املاک گفته حداکثر افزایش اجاره‌بها باید 7 تا 10 درصد باشد.

با توجه به این شرایط، در حال حاضر این سوال مطرح است که مهم‌ترین دلیل افزایش نرخ اجاره با وجود کنترل تورم چیست؟ در این خصوص برخی کاربران خبرآنلاین معتقدند «وقتی خریدو فروش ملک راکد باشه، اجاره‌ها همین میشه.»

یکی از کاربران خبرآنلاین که نام خود را عنوان نکرده، نوشته است: «با توجه به وضعیت موجود در بازار مسکن، این افزایش قیمت بی‌دلیل و ناشی از بازار گرمی دلالان است و حبابی بیشتر نیست. اما با توجه به رکود سنگین در بازار خرید و فروش مسکنريال تعداد زیادی از سازندگان احتیاج به بازگشت سرمایه خود دارند. منظورم این است که مانند سرمایه‌دارانی نیستند که در بانک‌ها حساب سپرده سنگینی دارند و می‌گویند نمی‌فروشیم؛ مگر با سود مورد نظرمون. پس تعداد زیادی از این منازل خالی وارد بازار رهن و اجاره می‌شوند و این یعنی افزایش عرضه. در حالی که تقاضا نسبت به سال گذشته افزایش چندانی پیدا نکرده است و وقتی عرضه نسبت به تقاضا پیشی می‌گیرد، یعنی ارزان شدن، نه گران شدن. این گران شدن با هیچ منطقی جور نیست.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین متذکر شده است: «وقتی دولت مالیات را زیاد می‌کند و یا انواع شگرد‌های دیگر را به‌کار می‌برد، موجر هم برای جبران ضرر گرون می‌کنه. چطور خودرو و تولیدات دیگه و خدمات دولتی سالی چند بار گرون می‌شه، کسی صداش در نمی‌آید؟ چرا یک‌بار دولت مطالبات خود از مردم را کمتر نمی‌کنه؟ چرا برق و آب و گاز و... را قیمتش کم نمی‌کنه؟ چرا با توجه به رفع تحریم‌ها، خودرو و دیگر تولیدات داخلی و خارجی ارزون نمی‌شه؟ فقط هر چه مردمی است، باید ارزش و قدر و مبلغش بیاد پایین؟»

کاربر دیگر خبرآنلاین عنوان کرده است: «این عادته؛ یه سری می‌خوان از آب گل‌آلود ماهی بگیرن.»

یکی از کاربران خبرآنلاین تصریح کرده است: «رییس اتحادیه مگه نگفته 7 درصد؟ چرا نمی‌ره جلوش رو بگیره؟»

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشته است: «تورم ثابت باشه، یا نباشه، عادت شده همین‌جوری قیمت یک کالایی می‌ره بالا. از هندونه بگیر تا اجاره‌خونه. از بنگاهی بگیر تا بقالی سر کوچه می‌گه سنگ مفت گنجشک مفت، ما گرون‌تر می‌گیم، شاید یکی خرید حالا که رکوده مثلا.»

کاربر دیگر خبرآنلاین متذکر شده است: «چون فصل جابه‌جایی است و مالکین با هجوم تقاضا برای اجاره‌نشینی روبه‌رو هستند، از این فرصت سوءاستفاده می‌کنند و مبالغ اجاره رو بالا می‌برند؛ وگرنه هیچ دلیل منطقی پشت قضیه نمی‌تونه باشه.»

 

39225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 682615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    17 19
    سود سپرده ها که کم شد این بلا سر مستاجر اومد
  • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    10 33
    باقی شهرها رو نمیدونم اما گرونی ملک تو تهران فقط واسه اینه که هم صاحبخونه هم مستاجر جفتشون شهرستانی اند و با حضور خودشون تو بازار مسکن تهران نظم و انضباط این بازار رو برهم زدن