ایرنا نوشت: انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات با تاکید بر اینکه تاکنون پاسخ قطر را دریافت نکرده و منتظر اعلام آن از طریق کویت است، گفت: منطقه در حال حاضر شاهد انشقاق و شکاف تاریخی است.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان عربی، انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات امروز سه شنبه در شبکه توییتر در واکنش به پاسخ قطر به درخواست های کشورهای محاصره کننده،افزود: منطقه در حال حاضر با شکاف تاریخی مواجه است و بیشتر از دو گزینه 'اصرار بر مشترکات' و یا 'جدایی وافتراق ' پیش رو ندارد.

قرقاش ادامه داد: ما با شکاف تاریخی که هیچ ربطی به حاکمیت ندارد واصل آن روش گروهی وپایبندی به آن است مواجه هستیم یا باید برمشترکات خود اصرار بورزیم ومانع تضعیف و نابودی آن شویم و یا اینکه جدایی را انتخاب کنیم.
امیر کویت روز گذشته پاسخ قطر درخصوص درخواست های عربی را دریافت کرد و در حال انتظار برای ارزیابی آن پاسخ توسط چهار کشور عربستان، بحرین، امارات و مصر می باشد این درحالی است که عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی تاکید کرد قبل از اتخاذ اقدامات لازم، پاسخ قطر با دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عربستان، امارات، بحرین و مصر فهرستی از خواسته‌های خود را برای از سرگیری روابط با دوحه از طریق کویت به قطر اعلام کردند.
ازجمله خواسته‌های کشورهای تحریم کننده، تعطیلی شبکه خبری الجزیره، بسته شدن پایگاه نظامی ترکیه در قطر، توقف همکاری نظامی آنکارا با دوحه، کاهش روابط دیپلماتیک دوحه با تهران، قطع روابط با اخوان المسلمین، حزب الله لبنان و آنچه ارتباط با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش عنوان شده است، به شمار می‌رود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 683146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =