تفاهم‌نامه همکاری اتاق تهران

در هفته گذشته با نزدیک شدن به زمان معرفی کابینه و شهردار حساسیت‌ها به حداکثر رسیده و فشارها از طرف ذی‌نفعان به روحانی و شورای شهر افزایش یافته و تصمیم درست و عاقلانه سرنوشت اصلاحات را در سال ١٤٠٠ رقم میزند.

دود سفيد از شوراي شهر با انتخاب نامزدهاي موجهي چون آقايان مرعشي، نجفي و شريعتمداري مشاهده مي شود، ولي شايعات درباره كابينه و حفظ وزير كشور، وزير رفاه و وزير علوم باعث نارضايتي شديد ستادها و فعالان انتخاباتي شده است. اميدوارم در دو هفته باقيمانده شاهد تغيير اين شرايط و افراد باشيم.
شنبه در خانه دوركاري کردم، به نظر پيگيري امور در خانه با سرعت و دقت بيشتري انجام مي‌شود.

ديروز جمعه از ساعت ١٦تا ٢٠ درگير جلسه باهيات وزير صنايع عراق بودم. در اين هيات مشاوران وزير، رياست شهرك‌هاي صنعتي عراق، رياست اتحاديه صنايع عراق و مديراني از پخش نساجي، شيميايي و پتروشيمي، صنايع غذايي حضور داشتند و توانستند با همتايان ايراني خود گفتگو و مذاكره كنند.

ميزبان اين هيات سازمان شهرك‌هاي صنعتي ايران بود و برنامه‌اي را كه در هتل استقلال براي مذاكره با اين هيات بيش بيني كرده بود رضايت بخش نبود. بدون اينكه مراسمي برگزار و مهمانان را معرفي کند، آنان را در ميزهايي مستقر كرده بود و مترجم هم به اندازه كافي وجود نداشت. فكر نكنم اين مذاكرات نتيجه مطلوبي براي طرفين داشته باشد.


خوشبختانه از مشاور وزير صنايع ليست واحدهاي فعال و نيمه‌فعال صنعتي عراق را دريافت كردم تا برنامه‌ريزي مناسب جهت مشاركت انجام دهيم.
ضمنا از رياست اتحاديه صنايع عراق و شهر نجف براي حضور در همايش تحاري كربلا و نجف دعوت بعمل آوردم.
يكشنبه صبح ميزبان آقاي مهندس زبردست و همكارانش در اتاق همدان بوديم و براي همكاري و مشاركت در اربيل و همراهي با هيات تجاري اتاق مشترك توافق كرديم. مراجعه به اتاق زياد شده و تا عصر با افراد مختلف ديدار و گفتگو داشتيم.

دوشنبه را درگير تهيه كردن مطلب براي نشست تحولات عراق و مقدمات آن و هماهنگي سفر نجف و كربلا بودم. ضمنا تغييراتي در نحوه استقرار نيروها و طراحي دبيرخانه ایجاد و ويزاها در حال صدور است. بخشي از وجه دريافتي از اعضا هيات را تبديل به ارز كرديم.

شب هم در دبيرستان پيشگامان در بازي واليبال شركت كردم. آشنايي با فضا و بازيكنان باعث شد كه بر خلاف هفته گذشته بهتر بازي كنم و بازي را ببريم.

سه شنبه روز فوق العاده‌پركاري بود. صبحانه را در محل ستاد آرارات در جمع روساي ستاد اقشار دكتر روحاني خورديم و سپس با حضور آقاي شريعت بحث و تبادل نظر در رابطه با اعضا و برنامه كابينه آغاز شد. اعلام اينكه تغييرات به حداقل رسيده باعث آشفتگي و اعتراض اعضاي ستادها شده بود. حاضران اعتقاد داشتند حتي در صورت توافق براي حفظ آقايان ظريف، هاشمي و زنگنه بايد شروطي در رابطه با برنامه‌ها، انتخاب معاونان و رفتار اين وزرا تعيين شود.

انتصاباتي كه پس از انتخابات صورت گرفته از موضوعات داغ جلسه بود. بنابراین پيشنهاد كردم اولا آقاي شريعت تلاش کند تا اعضاي ستادهاي استاني و اقشار با دكتر روحاني نشست داشته و رزومه فعالان ستادهاي تخصصي از طرف ستاد مركزي براي وزرا ارسال تا وزرا بهانه‌اي براي استفاده از نيروهاي غير همسو نداشته باشند.
پس از آن در جلسه مجمع عادي و فوق‌العاده پالايشگاه نفت سروش شركت كردم. گزارش مالي و عملكرد مورد تصويب قرار گرفت و افزايش سرمايه نيز تاييد شد.
از ساعت ١٧ نشست تحولات آغاز شد و با توجه به لغو پرواز نجف و غيبت آقاي دكتر انصاري به عنوان سخنران به تاثير تحولات جهاني بر عراق پرداختم. سپس آماري از نحوه حضور ايران در بازارهاي مختلف عراق ارايه کردم كه مورد توجه حضار و رسانه‌ها قرار گرفت.


آقاي دانايي‌فر سفير سابق ايران در عراق، سخنران اصلي مراسم بود و زمينه را براي توسعه روابط با عراق بسيار مساعد دانست و توصيه‌هاي كاربردي براي شركت كنندگان داشت.
در پايان مراسم با همكاري اتاق تهران از ايشان و رايزن قبلي ايران قدرداني و تجليل شد.
دبير كل اتاق تهران اعلام کرد كه در نشست آينده هيات نمايندگان تفاهم‌نامه همكاري بين اتاق تهران و اتاق مشترك امضا خواهد شد.
ضمنا دو اتاق بزودي دفتر تجاري ايران در بغداد را افتتاح خواهند کرد.
شب را طبق معمول سه شنبه‌ها با وجود خستگي مفرط از دست ندادم و تا ساعت ١٢ و نیم شب فوتبال رقابتي و هيجاني را برگزار كرديم.
چهارشنبه را هم دوركاري و پيگير رزرو بهترين هتل‌ها در نجف و كربلا شدم. نهايتا موفق به رزرو شدم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =