ایسنا نوشت: براساس جدیدترین خبر به دست‌ آمده، شرکت رنو تاکنون از تمدید قرارداد تولید تندر 90 در ایران خودداری کرده است.

اواسط سال 1393 بود که ایسنا گزارش داد اعتبار قرارداد تولید تندر 90 در ایران به اتمام رسیده است.

در آن زمان یک مقام مسوول در صنعت خودرو خبر داد: " متاسفانه رنو به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که می‌تواند از آن سوی دنیا تولید تندر 90 در ایران را متوقف کند. در این شرایط رنو قرارداد تولید تندر 90 در ایران را که مدت زمان اعتبار آن نیز به پایان رسیده، تمدید نکرده است".

اگرچه در آن زمان شنیده می‌شد رنو منتظر مشخص شدن نتیجه مذاکرات بین‌المللی برای رفع تحریم‌ها است تا نسبت به تمدید قرارداد تولید تندر 90 اقدام کند، اما هم‌اکنون با وجود گذشت حدود دو سال از لغو رسمی تحریم‌ها یک مقام مسوول در صنعت خودرو در گفت‌وگو با ایسنا از عدم تمدید این قرارداد، خبر می‌دهد.

ناصر آقامحمدی - مدیرعامل پارس خودرو، در پاسخ به اینکه آیا قرارداد تولید تندر 90 تمدید شده است؟ از عدم تمدید این قرارداد خبر داده و می‌گوید "در این زمینه در حال مذاکره با رنو هستیم".

در این شرایط مشخص نیست که چرا رنو با وجود گذشت حدود دو سال از لغو رسمی تحریمها و موج بازگشت خودروسازان خارجی به ایران از جمله پژو و هیوندای، چرا تاکنون از تمدید قرارداد تولید تندر 90 در ایران خودداری کرده است.

این وضعیت در حالی است که اگرچه قرار بود قرارداد همکاری این شرکت فرانسوی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برای آغاز تولید مشترک خودرو در ایران تا پایان سال گذشته به امضا برسد اما این قرارداد هنوز منعقد نشده و شنیده می‌شود که دلیل طولانی شدن مذاکرات، برخی خواسته‌های رنو بوده که از سوی طرف ایرانی مورد پذیرش قرار نگرفته است.

در این شرایط باید دید این خودروساز فرانسوی به دنبال چیست و رنو در نهایت در شرایطی که پژو و هیوندایی رسما فعالیت مجدد خود در ایران را آغاز کرده‌اند و فولکس واگن و فیات نیز در آستانه آغاز فعالیت خود در ایران هستند سرانجام چه زمانی نسبت به شفاف‌سازی فعالیت‌های خود در ایران اقدام خواهد کرد.

 

3535

کد خبر 691661

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
    2 0
    کار خوبی کردند اگر به لگن سازان داخلی باشد تا 70 سال میخواهند یک خودرو را با قیمت سه برابر جهانی به این مردم تحمیل کنند
  • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
    2 0
    خدا را شکر.به اینها بود ول کن نبودن میخواستن تا صد سال دیگه تولید کنند همین پلتفرم را.دستشان درد نکنه
  • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
    4 0
    به نظر میرسه رنو به کیفیت محصولاتش و بروز بودنشون کمی بیشتر از هموطنش پژو توجه داره و اسم و رسم نسبتا خوبشو به پول نمیفروشه مثل پژو البته اینجا ایرانه و سبیل هر کدخدایی را متناسب با درخواستش میشود چرب کرد و مخارجش را هم از مصرف کننده بخت برگشته ستاند.
  • هومن A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
    3 3
    جالب این است که ال 90 مدل قدیمی و برای 15 سال پیش است و من واقعا تعجب می کنم چرا رنو این کار را می کند در صورتی که هر کس این خودرو را دارد راضی است با این که مدلش قدیمی است .
  • امیر IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
    2 1
    خدا رو شکر. اینطوری شرکتها اتاقش رو عوض میکنن اسمش رو یه چیز دیگه میزان قیمتش هم میشه 80 تومن ناقابل
  • هومن A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
    2 1
    حالا خوبه که ال 90 مدلش مال 15 سال پیش است و قدیمی حساب میشود . من تعجب می کنم که رنو چرا این کار را کرد البته هرکس این خورو را دارد راضی است . به نظرم معامله کردن با فرانسه جز ضرر و زیان چیزی نیست .وقتی که فولکس و فیات و خودروهای کره ای هستند و می خواهند بیان چرا منت فرانسه را بکشیم .
  • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
    5 0
    مگه نمیگید ایران در آمار فارغ التحصیلان مهندسی جزو سه کشور اول دنیاست پس چی شده؟؟چرا باید بشینیم تا رنو و پژو و فیات بیان و چرخ صنعتمون رو بچرخونن؟؟نکنه میخواید بگی این فارغ التحصیلان پرتعداد مهندسی فقط اسم مهندس رو یدک میکشن؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
    1 1
    از رویکرد و عملکرد دولت در قبال فرانسه که خیلی چیزها مشخص است و همه به توافقات ناننوشته حکایت دارد ... ولی این مردم هستند که باید قدرتشان را نشان دهند نه با رویکرد سیاسی و ... بلکه صرفا به سبب جلوگیری از استثمار و سواستفاده. مردم باید در یک کمپین هماهنگ به خرید خودرو و اجناس دیگر فرانسوی نه بگویند و خرید انها را تحریم کنند . بدلیل جلوگیری از تبعات بعدی نظیر انچه در تحریمای گذشته شاهد بودیم ... کشوری که ضمن بروز واضح دیدگاههای ضد ایرانی در تحریمها پرچم دار اعمال و رعایت دقیق انهاست ولو به قیمت زیان به صنایع خودش ..رنو را ایرانی ها نجات دادند و ظاهرا خواهد داد . پژو و رنو و... کشورهایی نظیر ژاپن و کره و برخی اروپایی ها و حتی چینی ها ارجحیت دارند که اگر قرار است منفعتی از خرید ما ببرند
  • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
    3 0
    منفعتی از خرید ما ببرند در اولویت باشند .کمپین نه به کالای فرانسوی خصوصا خودروها
  • بی نام IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
    0 0
    رنو کاملا کار درستی کرده است . چرا باید بگذارد یک ماشین مدل 15 سال پیش همینطور ساخته شود ؟ دوران ال 90 به پایان رسیده است . این ماشین متعلق به رنو است که حالا نمی خواهد دیگر ساخته شود . سیاست رنو این است که خودش به تنهایی اتومبیل های جدید بسازد و بفروشد . حالا که قرارداد بسته چرا قرارداد ال 90 را تمدید کند ؟ دلیلی ندارد و کاملا درست اقدام کرد .
  • سهراب راد A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    0 0
    سلام .شرکتهای خودرو ساز به جای ارتقا کیفیت و کاهش قیمت سعی در انحصار خودرو و فروش خودرو به شیوه اجبار مردم دارند و این در کوتاه مدت شاید سودزیادی را به جیب انها برساند ولی کلنگ ورشکستگی خود را به زمین میکوبند .همین الان مردم از خودرو سازان تنفر دارند و تنها از روی ناچاری مجبور به خرید هستند به نطر میرسد دوباره کمپین نخریدن خودرو در حال شکل گیریست و این صنعت با دستان خود خود را به نابودی کشانده چون رصایت مردم و جان مردم و امنیت را فدای پول و منفعت خود میکنند .با افزایش اگاهی مردم و دسترسی مردم به رساناهای جهانی دیگر نمیشود سر مردم را به راحتی کلاه گذاشت.و البته مزه شیرین سودهای سنگین هم طوری زیر دندان خودرو ساز رفته که همیشه در رویای برگشت به گدشته ای هستند که هرگز تکرار نمیشود ..مردم اگاه ..

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین