جای این بلبشو، انتخاب بهترین‌ها را به نهاد تخصصی‌اش بسپارید لطفا!

یک‌بار دیگر مراسم برگزاری انتخاب بهترین‌های لیگ برگزار شد و باز مراسمی کسل‌کننده را شاهد بودیم.

فرهاد عشوندی: مراسمی طولانی که این‌بار دیر شروع شده بود و راستش را اگر بخواهید غیر از جایزه دهندگان بی هیجان و کلی مهمان غیر، هیچ اتفاق هیجان انگیزی نداشت که این همه ساعت مردم را پای تلویزیون نگه دارد. بگذریم که به لطف آقای تاج، حمایت ویژه ای هم از وزارت محترم ورزش صورت گرفت که همه می دانیم بار دیگر باز وزیر می ماند.

برای من که خودم یک بار یکی از اعضای کمیته انتخاب برترین های لیگ برتر بودم و در آن دوره اول یادم هست دو انتخاب مان تغییر کرد و جایزه ها تقسیم شدند چون استدلال وقت فدراسیون این بود که مربی تیم قهرمان باید بهترین مربی سال شود و در نهایت ما هم پذیرفتیم، باور اینکه می شود این مراسم را سر و شکل بهتری داد، اصلا چیز سختی نیست. سال هاست که بهترین مراسم انتخاب برترین های فوتبال دنیا را دارد فرانس فوتبال برگزار می کند. اصلا انتخاب برترین ها در خیلی از کشورهای دنیا، انتخاب از سوی منتقدان است. مراسم جوایز جشن منتقدان در سینما و تئاتر هم بالاترین ارزش را دارد چون کار تخصصی نقد و رنک دهی در همه جای دنیا با منتقدین و کارشناسان است.

اینجا اما فدراسیونی که خودش در 4 ماه گذشته واحد روابط عمومی هم نداشته، زحمت می کشد و مراسمی طراحی می کند. بعد برای اجرایش می گویند خب چه کنیم؟ ساعاتی طولانی آنتن دارند، پس می گویند انتن را پخش کنیم بین همه دوستان، همه آنهایی که فکر می کنیم نفوذی دارند و بودن شان کمکی می کند. بعد به ترتیب از وزیر و وکیل و قاضی و رفیق و رئیس و مرئوس به خط می شوند روی سن. بعضی ها حتی برای خواندن اسامی نامزدها استرس دارند.

مراسم این قدر شلوغ و در هم برهم می شود که برای خواندن اسم ها نه نام نامزدها اعلام می شود و نه هیجانی ایجاد می کنند. مجری هم باید تند تند بگوید مهمان ها بیایند. آنها هم که روی سن باید حرفی بزنند و خودی نشان دهند و کلا طوری می شود که انتخاب بسیاری می شود گرفتن خوابیدن و بی خیال مراسم شدن!

چه خوب است که برای سال بعد از همین حالا فدراسیون فوتبال در راستای کوچک سازی مسئولیت هایش، این مراسم را به انجمن روزنامه نگاران ورزشی بسپارد و فقط توان اجرایی و مالی اش را بر عهده بگیرد و بگذارد متخصصین این حوزه مسئولیت انتخاب را بر عهده داشته باشند.

هنوز اهالی فوتبال ایران یادشان نرفته بهترین جشن فوتبالی که برگزار شد ، تک دوره توپ طلایی بود که 5 رسانه ورزشی و شبکه خبر برگزارش کردند و بورا میلوتینوویچ بزرگ جایزه اش را داد. کاری تخصصی که همه چیزش برنامه ای دقیق داشت و توسط اهلش برگزار شده بود. کاش مهدی تاج عزیز این پیشنهاد را بپذیرد و کار را به دست انجمن تخصصی روزنامه نگاران ورزشی بسپارد. جایی که دیگر کسی بعد از آرایش نمی تواند بگوید مکانیسم انتخاب مشکلی داشته. چون آنها دیگر مثل فدراسیون فوتبال، معذوریتی ندارند و می تواند لیست کامل رای دهندگان و آرای شان را منتشر کنند. کاری که همه برگزارکنندگان انتخاب های بهترین ها در دنیا، انجامش می دهند.

 

43257

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =