معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: جهاد دانشگاهی کلکسیونی از فعالیت ‎ های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مهندس مهرداد غضنفری در آستانه فرارسیدن سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی بیان داشت: یکی از اصول مهم اقتصاد مقاومتی بحث دانش بنیان است چراکه هر حرکت و اقدام اقتصادی بدون مبنای علمی و دانشی از اعتبار و پایداری برخوردار نبوده و قابل رقابت با دنیای پیشرفته امروزی نخواهد بود و از طرفی برای استفاده بهینه از ظرفیت ‎ ها و منابع ابزار علم و دانش یک اصل اجتناب ‎ نا پذیر است.

وی ادامه داد: بنابراین دستگاه ‎ های که فعالیت ‎ ‌های خود را بر اساس استفاده از دست ‎ آوردهای علمی بنا نهاده ‎ اند قطعا پیشرو هستند. خوشبختانه جهاد دانشگاهی یکی از نهادهایی است که در این تعریف می ‎ گنجد و عملکرد مطلوب آن در حوزه سلامت واقتصاد استان بیانگر این مدعاست.

غضنفری اضافه کرد: راز بالندگی جهاد دانشگاهی تلاش مستمر، علم محور بودن، شناخت اولویت ‎ ها، مدیریت با برنامه و استفاده به موقع از فرصت ‎ ها و پرورش نیروهای خلاق است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان یادآور شد: ظرفیت متنوع جهاد دانشگاهی می ‎ تواند پذیرای انجام ماموریت ‎ های مختلفی بهویژه در حوزه ‎ های سلامت، اقتصاد و مسائل ژنتیکی در امورانسانی و طبیعی باشد.

وی خاطر نشان کرد: تقویت و تامین منابع مورد نیاز تحقیقات و پژوهش ‎ های علمی و پرورش نیروهای خلاق توسط دولت می ‎ تواند در انجام ماموریت ‎ های جهاد دانشگاهی بسیار موثر باشد.

غضنفری افزود: البته با توجه به محدودیت ‎ های اعتباری دولتی در سطح کشور، مجموعه جهاد دانشگاهی بایستی در راستای فعالیت ‎ های درآمدزا به منظور تأمین منابع مورد نیاز برای انجام بهتر وظایف خود برنامه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: درهر صورت حمایت از این مجموعه مهم که کلکسیونی از فعالیت ‎ های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و .... با بنیان و پایه علمی و دانشی است از تکالیف اساسی و اولویت ‎ دار دولتمردان استان و مورد تاکید ویژه استاندار است.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 694415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =