۰ نفر
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۰

ایرنا نوشت: سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد که قاچاقچیان بیش از 120 مهاجر آفریقایی را عمدا در سواحل نزدیک یمن به دریا انداختند که از این تعداد 29 تن کشته و 22 نفر مفقود شده اند.

به گزارش روزنامه گاردین، سازمان بین المللی مهاجرت که نهادی وابسته به سازمان ملل است با اعلام اینکه قاچاقچیان بیش از 120 مهاجر از سومالی و اتیوپی را در سواحل نزدیک یمن عمدا به دریا انداخته اند، افزود: 29 کشته را که در ساحل استان شبوه در جنوب یمن مدفون شده بودند، پیدا کرده اید، اما 22 نفر مفقود شده اند.

یک مامور این سازمان در عدن گفت: قاچاقچیان از ترس اینکه هنگام رسیدن به ساحل دستگیر شوند، عمدا مهاجران را به دریا افکنده اند.
این مامور فوریت های سازمان مهاجرت افزود: آنها پس از تخلیه مهاجران در دریا، مجددا به مبدا خود باز می گشتند تا مهاجران دیگر را به یمن قاچاق کنند.

بنابر اعلام این سازمان، از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون حدود 55 هزار مهاجر در جستجوی کار در کشورهای ساحلی خلیج فارس، شاخ آفریقا را به مقصد یمن ترک کرده اند.

در میان کشته ها و گم شدگان، زنان و کودکان بسیاری دیده می شوند و سازمان مهاجرت از بازماندگانی که همچنان در ساحل هستند، مراقبت های اضطراری به عمل آورده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =