بهره برداری 3700 هکتار از اراضی پایاب سد عمارت گرمی

تسنیم نوشت: سه هزار و 700 هکتار از اراضی پایاب سد عمارت در راستای بهبود اراضی با اعتبار 120 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی آغاز و تا شهریورماه سال 97 آماده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

ابراهیم امامی در بازدید امام جمعه اردبیل از سد عمارت گرمی اظهار داشت: سد عمارت با اعتبار 400 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در حال اجرا است که براساس برنامه زمانبندی سال آینده آبگیری خواهد شد.

وی افزود: این پروژه در حال حاضر با اشتغال بیش از 700 نفر در حال اجرا بوده که هدف از اجرای این طرح جلوگیری از خروج 182 میلیون متر مکعب آب از رودخانه دره رود و توسعه بهبود 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خواهد بود.

فرماندار شهرستان گرمی بیان کرد: ارتفاع سد به طول 85 متر از روی بستر و 102 متر از روی پی و حجم کل مخزن سد 182 میلیون متر مکعب خواهد بود که بهره‌برداری از این پروژه عظیم در شهرستان تحولی اساسی در منطقه ایجاد خواهد کرد.

امامی گفت: سه هزار و 700 هکتار از اراضی پایاب سد عمارت در راستای بهبود اراضی با اعتبار 120 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی آغاز و تا شهریورماه سال 97 آماده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان گرمی برای توسعه تصریح کرد: این شهرستان با وجود قابلیت‌ها و توانمندی‌های فراوان به ویژه در حوزه کشاورزی از جمله مناطق محروم در کشور بوده که برای توسعه‌یافتگی آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم تا بتوانیم مردم شهرستان را از مزایای توسعه در منطقه بهره‌مند کنیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =