پاسخ سخنگوی دولت به اعتراض بازنشستگان درباره همسان‌سازی حقوق: توان دولت این‌قدر است

محمدباقر نوبخت نسبت به تجمع اعتراضی بازنشستگان مقابل مجلس در اعتراض به عدم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نشست خبری امروز سخنگوی دولت مطرح شد. خبرنگاری پرسید: بازنشستگان بارها در مقابل مجلس تجمع کردند و می گویند چرا همسان سازی حقوق آنها انجام نشده یا کافی نبوده؟
محمدباقر نوبخت دراین‌باره توضیح داد: دو صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری، به دلیل اتفاقاتی که در گذشته افتاده، قادر به پرداخت حقوق از محل کسورات نیستند. دولت در شرایطی فعلی به شاغلان و بازنشستگان هم‌زمان حقوق می‌دهد. با این تفاوت که پاداش بازنشستگی را هم دولت باید بدهد. امسال ۳۴۰۰ میلیارد و پارسال ۲۷۰۰ میلیارد تومان پاداش بازنشستگی داده‌ایم.
نوبخت در ادامه گفت: دولت بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان دراین‌باره پرداخت می‌کند، امسال حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان علاوه بر ۱۰ درصد اضافه حقوق شاغلان و بازنشستگان برای هم‌طرازی حقوق عزیزان پرداخت کردیم. ولی اگر این بودجه با نیازها مطابقت ندارد، پرداخت بیشتر واقعاً در توان دولت نیست.
او با اشاره به اینکه امسال ۲۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پول اصل و سود اوراق مشارکت را پرداخت خواهیم کرد، گفت: ما نمی‌توانیم بازنشستگان را فراموش کنیم ولی امکان ما بیشتر از این نیست. ما نه‌تنها به نیروهای مسلح بیش از ۱۰۰ درصد حقوق را تخصیص دادیم، به صندوق‌های بازنشستگی هم ۱۱۰ درصد بودجه تخصیص دادیم. هفته گذشته باز هم ۳۴۶ میلیارد تومان بیشتر از بودجه دادیم. اگر ندهیم، مسئول حقوق می‌گوید من ۲۳ روز بیشتر حقوق نمی‌دهم. ما باید در شرایطی که ۸ درصد رشد و افزایش اشتغال داشته باشیم، این حقوق‌ها را هم بدهیم. باید همه‌چیز تنظیم شود. صندوق بازنشستگی کشوری می‌گوید اگر به من ۱۱۰ درصد بودجه تخصیص بدهید باز هم ۱۳۰۰ میلیارد تومان کم دارم. توصیه می‌کنیم بروید کارخانه‌هایتان را فعال کنید.

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 702266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =