۰ نفر
۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

کرکس سیاه باغ پرندگان لویزان با یک عمل جراحی منحصر به فرد، صاحب منقار جدید شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، مهندس امیرحسن جعفری ورامینی قائم مقام و معاون توسعه و پایش مرکز مدیریت محیط زیست در این باره گفت: در اواسط تیر ماه سال جاری، یک کرکس سیاه در باغ پرندگان لویزان در اثر برخورد با دیواره قفس، از ناحیه منقار دچار آسیب دیدگی شد و قسمتی از منقار خود را از دست داد که با پیگیری های به عمل آمده مسئولان باغ پرندگان، این پرنده به بیمارستان مرکزی دامپزشکی اعزام و برای اولین بار تحت عمل جراحی منحصر به فرد در کشور قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تیم دامپزشکی با قالب گیری و مشابه سازی منقار جفت کرکس، آن را صاحب یک منقار مصنوعی نمود گفت: در حال حاضر با خاتمه درمان، حال عمومی پرنده مساعد است و می تواند با پروتز منقار نصب شده به راحتی غذا بخورد.

جعفری گفت: به همین مناسبت نیز در روز سه شنبه 14 شهریور 96 (مصادف با روز جهانی کرکس‌ها) از ساعت 5/8 صبح جشن نجات این پرنده با عنوان «ملکه دال» در باغ پرندگان لویزان برگزار می‌شود.

گفتنی است کرکس سیاه پرنده‌ای است از راسته عقاب شکلان و خانواده کرکس با طول حدود 105 سانتی‌متر، است که جزء کرکس‌های درشت‌جثه محسوب می‌شود. این پرنده بومی ایران است و هنوز به تعداد خیلی کم در پارک ملی سرخه حصار در شرق تهران دیده می‌شود و جزء پرندگان نزدیک به تهدید انقراض است که در فهرست پرندگان حمایت شده ایران قرار دارد و دارای ارزش حفاظتی است.

۴۷۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =