مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای ارومیه، اواخر شهریورماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی،حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر کریمی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: شهریورماه امسال، چندین برنامه فرهنگی در استان برگزار خواهد شد که برگزاری بیست و نهمین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی و نمایشگاه بازی های رایانه ای از آن جمله است.

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان غربی

کریمی با اشاره به رایگان بودم تماشای این جشنواره گفت: با تصمیمات اتخاذ شده توسط وزارت ارشاد مقرر شده که جشنواره های منطقه‌ای حذف شود و آثار برتر مراحل استانی مستقیم به جشنواره فجر ارسال شود.
وی افزود: سال گذشته ۳ اثر از استان آذربایجان غربی به جشنواره فجر ارسال شد که کار هنرمندانی از شهرستان‌های ارومیه، مهاباد و بوکان بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: ۲۹امین جشنواره تئاتر استان از ۱۴ شهریورماه بمدت ۳ روز برگزار خواهد شد.
کریمی گفت: در این دوره از جشنواره، از ۱۷ اثر برتر بعد از قریب به ۱۰۰ بار نمایش در مرکز استان و شهرستان ها، ۸ اثر برگزیده شدند که این ۵ اثر مربوط به ارومیه و ۳ اثر مربوط به شهرستان های نقده، پیرانشهر و میاندوآب است.

برگزاری نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در ارومیه

کریمی گفت: نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای استان، ۲۰ الی ۲۴ شهریورماه در محل نمایشگاهی ارشاد برگزار می‌شود.
وی افزود: در این نمایشگاه حدود ۱۱۰ غرفه محصولات و آثار خود را به نمایشگاه به دید عموم خواهند گذاشت و علاقمندان میتوانند از ساعت ۱۶ الی ۲۳ در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه از نمایشگاه بازدید و بازی های مجوزدار و نرم افزارها را با ۴۰ درصد تخفیف خریداری کنند ضمن اینکه در این نمایشگاه، کنسول‌های بازی نیز تا ۴۰ درصد تخفیف برای عموم به فروش خواهد رسید.

وی افزود: ۲۰ هزار حلقه لوح فشرده حاوی بازی های مجوزدار برای کودکانی که از این نمایشگاه بازدید می‌کنند هدیه داده خواهد شد.

برگزاری مسابقات بازی های رایانه ای

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: : همزمان با نمایشگاه بازی های رایانه ای، مسابقه جایزه بزرگ در دو رشته "فیفا ۱۷"و "پی اس" برگزار می‌شود و تا ۱۹ شهریورماه زمان برای ثبت‌نام وجود دارد که با هماهنگی‌های انجام‌شده ثبت‌نام آن از طریق سایت انجام می‌شود.

کریمی گفت: در هر دو رشته ۳ نفر برگزیده می‌شوند و برای نفر اول یک دستگاه پی اس ۴ و یک حلقه بازی با ارزش مادی بالا داده می‌شود و برای نفر دوم نیز یک دستگاه ایکس باکس و یک بازی اصلی و به نفر سوم نیز ۳۰۰هزار تومان جایزه داده می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =