۰ نفر
۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۴

فیفا نمی‌فهمد که نمی‌فهمد و درست از روی همین ناآگاهی است که فوتبال دنیا روز به روز پسرفت می‌کند و فوتبال ما در تمام کره‌های خاکی و غیرخاکی، دست‌نیافتنی‌تر می‌شود.

کارهای فیفا واقعاً خنده‌دار است... ما اینجا، در همین ایران، باشگاهی داشتیم که ۱۴ روز بعد از پایان نقل‌وانتقالات قرارداد بازیکنی را به تاریخ دو هفته قبل در هیئت فوتبال ثبت کرده و آب از آب تکان نخورده، آن وقت فیفا بدون الگوبرداری از فوتبال ما و بدون توجه به این واقعیت که قانون‌ها برای دور زدن تصویب می‌شوند، از باشگاه لسترسیتی خطای ۱۴ ثانیه گرفته و قرارداد آدرین سیلوا را تنها به این دلیل که ۱۴ ثانیه بعد از پایان فصل نقل‌وانتقالات ثبت شده، منتفی اعلام کرده است.

واقعاً ۱۴ ثانیه تا این حد ارزش دارد؟ فیفا همین کارها را می‌کند که در فوتبال دنیا همه چیز بی‌دلیل سر جای خودش است. فیفا همین کارها را می‌کند که داغ تجربه کردن بی‌نظمی‌های لذت‌بخش فوتبال ایران به دل اروپایی‌ها مانده است. یک لحظه تصور کنید اگر این سختگیری‌های بی‌دلیل فیفا نبود و اروپایی‌ها هم مثل ما «آزادباش» اعلام می‌کردند، الان کارلوس کی‌روش این همه در ایران اذیت می‌شد؟ فیفا باعث شده کی‌روش بی‌دلیل از ما توقع داشته باشد منظم باشیم، اگر قول امکانات می‌دهیم، به موقع فراهم کنیم و همه چیزمان بی‌دلیل روی اصول باشد. فیفا هیچ‌وقت نمی‌گذارد اروپایی‌ها مثل ما این شرایط را تجربه کنند و بفهمند لذتی که در حرص خوردن و اداره هیئتی فوتبال و مدیریت دورهمی هست، در نظم نیست. فیفا بد است، ما خوبیم!

پی‌نوشت: این مطلب کاملاً جدی است و برداشت طنزآمیز از آن پیگرد قانونی دارد!

* این یادداشت در ستون حرف آخر پنج‌شنبه ۱۶ شهریور روزنامه خبرورزشی چاپ شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 705928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =