مترو تهران اعلام کرد قطارهای تندرو را بین تهران و کرج بیشتر به کار گرفته و این کار باعث کاهش سرفاصله حرکت قطارها خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کامنتهای زیادی درباره افزایش سرفاصله حرکت قطارها در مترو تهران از سوی مخاطبان سرویس مشکلات مردم گذاشته شده است.
مردم می پرسند چرا قطارها به دلیل افزایش سرفاصله حرکت شان به شدت شلوغ است. مترو تهران در پاسخ به این انتقاد گفته است که در برخی خطوط، از حرکت قطارهای تندرو استفاده می کند تا سرفاصله کاهش یافته و در نتیجه، خطوط مترو خلوت تر شود.
در این راستا مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از افزایش 37 درصدی حرکت قطارهای تندرو در خط 5 مترو تهران خبر داد.
محمد احمدی بافنده با اشاره به تغییر برنامه حرکت قطارها در خط تهران - کرج گفت: این تغییرات با هدف افزایش حرکت قطارهای تندرو انجام شده است.
او گفت: این تغییرات ابتدا به صورت آزمایشی در 40 روز اجرا و رضایت شهروندان سنجیده شد که خوشبختانه با رضایت بیش از 75 درصد از مسافران همراه بود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: در برنامه جدید تعداد حرکت قطارهای تندرو به 70 مرتبه افزایش پیدا کرده است و مسافران می‌توانند با فاصله گذر هر 30 دقیقه یکبار از این قطارها استفاده کنند.
به گفته دکتر احمدی بافنده افزایش بهره وری واگن قطارها از طریق بهینه سازی تعداد اعزام و نزدیک کردن نسبت عرضه به تقاضا از دیگر مزایای برنامه جدید است.
او با تاکید بر اینکه این تغییرات با پشتوانه کار مهندسی، آماربرداری و سنجش نیاز مسافر صورت گرفته است گفت: اعزام قطارهای تندرو در ساعات غیر پیک نیز هر نیم ساعت یکبار است و این مورد باعث می‌شود که زمان انتظار مسافران ایستگاه‌های بین راهی از 20 دقیقه به حداکثر 30 دقيقه افزایش یابد.

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =