معرفی دبیر نخستین جشنواره هنری پارسی زبانان اروپا

لیلی انور به عنوان دبیرکل نخستین جشنواره هنری پارسی زبانان اروپا منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، لیلی انور، دکتری زبان و ادبیات فارسی، ایران شناس، رئیس و استاد بخش ادبیات فارسی موسسه تمدن‌ها و زبان‌های مشرق زمین در پاریس به عنوان دبیر نخستین جشنواره هنر فارسی زبانان اروپا انتخاب شد.

انور در کارنامه هنری خود، ترجمه منطق الطیر عطار نیشابوری، تألیف کتاب زنان، عشق و تقدس، ترجمه زندگی و اشعار ملک جان نعمتی، ترجمه زندگی و اشعار مولانا جلال الدین رومی به زبان فرانسه دارد. همچنین تالیف گنجینه فاش شده: دانشنامه اسلام معنوی، مشرق: هزار سال شعر و نقاشی، تنها بخشی از ترجمه‌ها و تالیفات این استاد ادبیات فارسی به شمار می‌رود.

انجمن فرهنگی هنری پرشیانا به تازگی در پاریس فعالیت‌های مستمر و گسترده‌ای را در جهت اعتلای فرهنگ چند هزار ساله پارسی آغاز کرده است. این انجمن متشکل از فارسی زبان‌های ایرانی، تاجیک و افغان است و در زمینه فرهنگ و هنر فارسی زبان‌ها فعالیت می‌کند.

برگزارکنندگان این جشنواره بزرگ امید دارند ابعاد مختلف فرهنگ و هنر غنی پارسی زبانان را به جهانیان معرفی کنند و با ایجاد ارتباط منسجم میان هنرمندان داخل و خارج از کشور ضمن اشتراک گذاری تجربیات ارزشمند آن‌ها، تعامل میان هنرمندان فرهیخته را بیش از پیش گسترش دهند.

نخستین جشنواره هنری پارسی‌زبانان اروپا ژانویه ۲۰۱۸ برگزار می‌شود.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =