ایسنا نوشت: خطوط هوایی مصر، لبنان، اردن، امارات و ترکیه اعلام کردند که بنا به درخواست مسوولان عراقی در واکنش به همه پرسی کردستان، از روز جمعه سفرهای خود به و از کردستان را به حالت تعلیق درمی‌آورند.

به گزارش رأی الیوم، محمد الحوت، رییس هیات مدیره شرکت لبنانی "هواپیمایی خاورمیانه" اعلام کرد: بنا به درخواست مسئولان بغداد، سفرها از روز جمعه از و به اربیل به حالت تعلیق در می‌آید.

وی همچنین تاکید کرد که این شرکت اجازه نخواهد داد که هیچ لبنانی دچار مشکل شود و مسافران خواهند توانست تا از بغداد، بصره و نجف حرکت کنند.

در همین حال، شرکت هواپیمایی مصر اعلام کرد که بنا به دستور هواپیمایی عراق، سفرهای این شرکت به فرودگاه اربیل از روز جمعه آتی تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در می‌آید.

همچنین شرکت خطوط هوایی اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که به صورت موقت سفرهای خود به اربیل و سلیمانیه در شمال عراق را از روز جمعه بنا به درخواست بغداد تعلیق می‌کند.

در همین حال کنسولگری ترکیه در اربیل در بیانیه‌ای تاکید کرد که از ساعت ۱۵ به وقت گرینویچ از روز جمعه شرکت‌های خطوط هوایی ترکیه نخواهند توانست که سفرهایی به سمت اربیل یا سلیمانیه یا از این دو مکان داشته باشند. در این بیانیه نیامده است که سفرها تا چه زمانی در حالت تعلیق خواهد بود.

در همین حال، شرکت فلای دوبی امارات اعلام کرد که به صورت موقت سفرهای خودر ا به اربیل را بنا به درخواست عراق به حالت تعلیق در می‌آورد.

سخنگوی این شرکت که مقر آن در دوبی است، اعلام کرد که سفرهای هوایی از سی‌ام سپتامبر به حالت تعلیق در می‌آید.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =