برخی از کاربران خبرآنلاین معتقدند «فضای رانتی و مافیایی خودرو باید به فضای رقابتی تغییر کند.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رشد واردات خودرو موجب شد تا وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف ساماندهی واردات خودرو، از تیر ماه امسال ثبت سفارش جدید برای واردات این محصولات را تا زمان تصویب نهایی طرح «ساماندهی واردات خودرو» در هیات دولت متوقف کند.

با این اقدام، برخی از نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی و واردکنندگان خودرو به تکاپو افتاده و تلاش کردند به این وزارتخانه فشار بیاورند تا ثبت سفارش جدید برای واردات خودرو را از سر بگیرد. به همین دلیل در گفت‌وگوهایی عنوان کردند که به دلیل توقف ثبت سفارش، واردات خودرو متوقف شده و این موضوع باعث کاهش عرضه و به دنبال آن افزایش قیمت‌ها در بازار خواهد شد.

در این شرایط، این سوال مطرح است که با توجه به این‌که قیمت خودروهای وارداتی کمتر از 50 میلیون تومان نیست، آیا ادامه روند افزایشی واردات خودرو اقدام درستی است و یا این‌که وزارت صنعت همچنان ثبت‌سفارش واردات خودرو را متوقف نگه دارد؟ کاربران خبرآنلاین در این باره دیدگاه جالبی داشتند.

«سعید» در این باره نوشت: «خودروهای خارجی نباید اجازه ورود پیدا کنند.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین که نام خود را عنوان نکرده، تصریح کرد: «نه‌تنها واردات خودرو باید ادامه داشته باشد، بلکه باید تعرفه واردات صفر شود. در کنار آن، تولید خودرو در داخل کاملا متوقف شود تا مردم جان و مالشان در امنیت باشد.»

کاربر دیگری متذکر شد: «واردات خودرو باید افزایش داده شود، ولی نه با نرخ و قیمت چند صد برابری قیمت جهانی، بلکه برابر با همان قیمت واقعی.»

«آزیتا» عنوان کرد: «مگه خودروهای داخلی وارداتی نیست، اگه نیست، چرا وقتی دلار گرون میشه، قیمت خودروهای داخلی هم افزایش پیدا می‌کنه. نتیجه اخلاقی اینکه ما چیزی به نام صنعت خودرو نداریم.»

«امین» یادآور شد: «به نظر شما باید ماشین وارد کنیم یا ماشینی سوار شویم که بعد از 20 کیلومتر رانندگی متوقف می‌شود و بعد از یک‌ماه درگیری هنوز نیز قابل رانندگی نیست؟»

«خدیجه» نوشت: «باید متوقف بشه تا صنعت خودرو داخلی قوی بشه.»

کاربر دیگری تصریح کرد: «فضای رانتی و مافیایی خودرو باید به فضای رقابتی تغییر کند.»

«مهراب» متذکر شد: «نباید ادامه پیدا کند، تا وقتی تولیدات داخلی انقدر با کیفیت و انقدر متنوع هستند، چه نیازی به خودروهای خارجی داریم. ارزان‌ترین خودروها را با بالاترین کیفیت و بیشترین تنوع و حق انتخاب‌های نامحدد از جانب خودرو سازان ایرانی در اختیار داریم.»

کاربر دیگری عنوان کرد: «به جز بنجل‌های چینی، خودرو باید بدون عوارض گمرکی وارد بشه.»

 

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    50 2
    باشه. چون مردم خواستن حتما تغییر میکنه
    • بی نام IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
      2 0
      باید فضای رانتی و مافیایی خودرو به فضای رقابتی تغیر کند
  • بدون نام ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    28 2
    خبر در رابطه با دشمنان باشه پاسخ مي دن فقط
  • مهربان توسی IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    4 0
    باید فضای رانتی و مافیایی خودرو به فضای رقابتی تغیر کند
  • بی نام IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    5 0
    خودرو سازي داخلي نمي خواهيم ، مگه مردم چه گناهي كردند
  • ناشناس EU ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    1 0
    برخی از ایرانی های بسیار موفق و نخبه در سایر کشور هم اکنون منتظر امدن هستند . تا بتواند هزاران شغل ایجاد کنند و خودروهای مناسب تحویل ملت بدهد