مشاور وزیر نیرو: مناطق غرب و شمالغرب نقش ارزنده‌ای در صنعت برق کشوردارند

مشاور وزیر و مدیر کل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو گفت: مناطق غرب و شمالغرب نقش ارزنده ای در صنعت برق کشور دارند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی،عبدالصاحب ارجمند صبح سه شنبه در آیین آغاز بكار ششمین نشست هم اندیشی بهره برداری شركتهای توزیع نیروی برق غرب و شمالغرب كشور در ارومیه نیروی انسانی فرهیخته و توانمند با بار علمی بالا را از نقاط قوت صنعت برق كشور دانست و اظهارداشت: بخش اعظمی از این نیروی انسانی فرهیخته در استانهای غرب و شمالغرب كشور متمركز شده كه نشان دهنده اهمیت ونقش ارزنده این مناطق در صنعت برق كشور است.

وی با اشاره به شرایط جغرافیایی مناطق غرب و شمالغرب كشور عنوان كرد: بارش سنگین برف، آب و هوای سرد و كوهستانی شرایط را برای خدمات رسانی در بخش صنعت برق این مناطق سخت كرده اما مدیران عامل این مناطق با بهره گیری از نیروهای انسانی فرهیخته و كارشناسان خبره به خوبی توانسته اند به نحو احسن به مردم خدمت رسانی كنند.

ارجمند از صنعت برق به عنوان حیاتی ترین و زیرساختی ترین كالای كشور نام برد و افزود: صنعت برق شامل مجموعه ای عظیم از نیروگاه های برق، شركت های برق منطقه ای، شركت های توزیع برق، مشاوران، پیمانكاران و...است كه سمفونی بزرگ و زیبایی برای برق رسانی كشور می نوازند.

مشاور وزیر و مدیر كل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو ادامه داد: اختلال در روند كار هر یك از این بخش ها كه بزرگترین سیستم بهم پیوسته ساخت بشر در دنیاست موجب اختلال در سایر بخش ها می شود و مردم نیز براحتی این مشكل را لمس می كنند.

ارجمند با بیان اینكه اداره كرد و برنامه ریزی صنعت برق به دلیل پیچیدگی و وسعت شركت های زیرمجموعه اش كاری سخت و طاقت فرساست اضافه كرد: جریان بزرگ علم و فناوری كه صنعت برق با مرزهای این دانش سر و كار دارد به همراه جریان مالی و اقتصادی ایجاب می كند فعالیت ها در هر سطحی به نحو احسن و با تكیه بر مدل علمی و تخصصی انجام گیرد.

مدیر كل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو با تاكید بر اینكه اگر در وزارت نیرو سیاست گذاری ها درست انجام گیرد و در سطح كلان كشور شركت های توانیر راهبردهای این سیاست گذاری را درست پیاده سازی كنند شاهد سیستمی موفق در صنعت برق خواهیم بود گفت: شركت های توزیع برق كه حلقه آخر و تكمیل كننده این صنعت هستند نیز اگر راهبردها را عملیاتی و به نحو احسن تدوین و پیاده سازی كنند صنعتی موفق خواهیم داشت.

ارجمند اضافه كرد: در حال حاضر چالشها و مشكلات بزرگی در صنعت برق داریم اما نقاط قوتی زیادی از جمله نیروی انسانی فرهیخته نیز هست كه با تكیه بر این نقاط قوت می توان چالش ها را به راحتی پشت سرگذاشت.

وی قرار گرفتن در رتبه ۱۴ صنعت برق كشورمان در دنیا را از دیگر نقاط قوت صنعت برق برشمرد و گفت: این امر افتخار بزرگی كه امیدواریم با ارتقای شاخص ها شاهد افزایش جایگاه كشورمان در سالهای آینده باشیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =