«خبرجنوب» نوشت: کمیسیون شهروندی شورای شهر شیراز با هدف حفظ حقوق همه شهروندان از جمله اقلیت های مذهبی شکل گرفته است.

رئيس كميسيون شهروندي شوراي اسلامي شهر شيراز هنگام بازديد از انجمن زرتشتيان شيراز با اعلام اين مطلب گفت: شوراي پنجم از ابتداي فعاليت خود توجه ويژهاي به حقوق شهروندان داشته و اين مورد را در اولويت كاري خود قرار داده است كه به همين منظور يكي از مواردي را كه در دستور كار اين كميسيون قرار داده ايم ديدار با اقليت هاي ديني است كه در شيراز حضور دارند. احمد تنوري ادامه داد: دين اسلام و قانون از گذشته اقليت هاي ديني را در چارچوب عقايد ديني خود به رسميت شناخته و از همان زمان تعدادي از اقليت هاي ديني در شيراز به صورت آزادانه زندگي مي كردند و نظام جمهوري اسلامي از بدو فعاليت خود همواره بر حفظ حقوق اقليت هاي مذهبي تاكيد داشته است. وي با اشاره به برخي فعاليت هاي اقتصادي اين اقليت ها در گذشته اظهار داشت: در شيراز نيز ما تلاش ميكنيم كه حقوق اين اقليتها بيشتر رعايت شود و تشكيل كميسيون حقوق شهروندي نيز همسو با حفظ حقوق همه شهروندان از جمله اقليت هاي مذهبي است.
تنوري ظرفيت اقتصادي برخي زرتشتيان براي سرمايه گذاري در شهر شيراز را يادآور شد و گفت: برخي از زرتشتيان در خارج كشور جزو بزرگ ترين سرمايه گذاران هستند كه ما مي توانيم از اين ظرفيت استفاده كنيم و در شيراز براي سرمايه گذاري آنان مشكل وجود ندارد، شيراز مي تواند اولين شهري باشد كه اين اعتبارات را جذب كند. رئيس انجمن زرتشتيان شيراز هم در اين بازديد با اشاره به تاريخچه حضور اين اقليت ديني در شيراز گفت: مجموعه ديني زرتشتيان يا باغ وقفي 116 سال قبل خريداري و وقف جامعه زرتشتيان شيراز شده است. افلاطون سهرابي ادامه داد: يكي از مشكلاتي كه ما با آن رو به رو هستيم عدم اجازه ساخت و تغيير كاربري مكان سابق سينما آريانا است كه متعلق به اين انجمن است و علي رغم آن كه در شيراز تعداد بسياري از سينماها تغيير كاربري دادند هنوز اجازه ندادند که ما این محل را بسازيم اين درحالي است كه هربار جلسه مي گيريم مي گويند مشكل براي ساخت نيست اما به محض آن كه مي خواهيم كار را شروع كنيم اجازه نمي دهند.
عضو شوراي شهر شيراز هم گفت: در شوراي شهر شيراز 8 كميسيون فعاليت دارند و براي اولين بار در شيراز و شايد در كشور كميسيون شهروندي در اين شورا تشكيل شده است. سيروس پاك فطرت اظهار داشت: تشكيل اين كميسيون نشان دهنده آن است كه شوراي پنجم توجه ويژه اي به حق و حقوق همه شهروندان دارد كه اين شامل همه كساني است كه در شهر شيراز زندگي مي كنند از جمله اقليت هاي مذهبي. به گفته وي، فلسفه وجود كميسيون شهروندي انسان محوري است كه به عنوان شعار اصلي شوراي پنجم مطرح است. رئيس كميسيون گردشگري و زيارت شوراي شهر شيراز هم گفت: كمتر نقطه اي از دنيا وجود دارد كه در يك كوچه عبادتگاه چند دين مختلف در كنار هم قرار گرفته باشد از همين رو مي توان از وجود كوچه اديان در شيراز به عنوان يك ظرفيت مناسب گردشگري و ايجاد تعامل ميان اديان استفاده كرد و فصل مشترك ما اين است كه شهروند شيراز هستيم. سولماز دهقاني اظهار داشت: اين كوچه مي تواند به مركز صلح و مدارا ميان فرهنگ ها و اديان تبديل شود و ميتوانيم گام هاي بزرگي در حوزه فرهنگي و گردشگري در اين محل برداريم و از آن براي توسعه گردشگري استفاده كنيم. شهردار منطقه 2 شيراز هم گفت: اولين پروژه اي كه در بدو ورود به منطقه در دستور كار خود قرار داده و اجرا كرديم سنگ فرش كوچه اديان بود تا بتوانيم از ظرفيت آن براي توسعه گردشگري استفاده كنيم.
قاسم اكبري ادامه داد: هدف ما تبديل اين كوچه و خيابان جنب آن به پياده راه است كه در صورت اجراي اين پروژه مي توان براي برگزاري برنامه هاي آیيني از اين ظرفيت استفاده كرد و اميدواريم شورا نيز نسبت به اين موضوع توجه ويژه داشته باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =